سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۱۲۴۰۲
گفتگو با دو تن از اعضاي کميسيون امنيت ملي مجلس

هدف، مخدوش کردن امنيت پايدار است

روند حمايتي از گروهاي تروريستي در زمان ترامپ به شدت افزايش يافته است. وي از زمان حضور خود در کاخ سفيد از سازمان تروريستي منافقين با کمک عربستان سعودي بيشترين استفاده را برده است.
پایگاه بصیرت / گفتگو با اعضاي کميسيون امنيت ملي

حادثه تروريستي اهواز، که در روز شنبه منجر به کشته و زخمي شدن نزديک به 100 نفر از مردم بيگناه انجاميد، باعث شد تا مردم بيشتر به دنبال چرايي اقدامات اينچنيني باشند. در اين زمينه پايگاه خبري تحليلي بصيرت گفتگويي را با دو نفر نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ترتيب داده است. دکتر علاء الدين بروجردي رئيس سابق کميسيون امنيت ملي معتقد است برخي از کشورهاي همسايه جمهوري اسلامي ايران دچار بحران امنيتي شده اند و تروريست‌ها سالهاست که در آن کشورها حضور فيزيکي دارند و هر روز عمليات تروريستي متعددي انجام مي دهند.

وي به خبرنگار پارلماني بصيرت گفت: «اقدامات تروريست ها عملا يک وضعيت فوق العاده امنيتي را براي کشورهاي همسايه ما در شرق و غرب به وجود آورده است.»

وي افزود: «آمريکا و هم پيمانان منطقه اي و اروپايي او در صدد هستند با حمايت از تروريست هاي مستقر در منطقه امنيت پايدار جمهوري اسلامي ايران را خدشه دار کنند.»

دکتر علاء الدين بروجري در ادامه گفت: «روند حمايتي از گروهاي تروريستي در زمان ترامپ به شدت افزايش يافته است. وي از زمان حضور خود در کاخ سفيد از سازمان تروريستي منافقين با کمک عربستان سعودي بيشترين استفاده را برده است. اقدامات حمايتي آنها از منافقين و برخي ديگر از گروهک‌هاي تروريستي در منطقه باعث شده که در سال‌هاي اخير نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي کشورمان ده‌ها تيم تروريستي که قصد اقدامات خرابکاري در کشورمان داشته است را متلاشي و اعضاي آن را دستگير کنند.

دکتر نقوي حسيني عضو کميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي نيز معتقد است کشورهاي منطقه از جمله عربستان سعودي و رژيم صهيونيستي تلاش مي‌کنند که با ناامن سازي جمهوري اسلامي ايران، کشورمان را با مشکلات امنيتي روبه رو کنند. از جمله مي‌توان به سخنان بن سلمان اشاره کرد که گفته بود جنگ را به داخل ايران مي‌کشانيم که اين سخن، نماد و سمبل تفکر ناامن سازي ايران است.

وي در ادامه گفت: «بنابراين آنها تلاش مي‌کنند با حمايت از گروه‌هاي تروريستي و تشويق اين گروه‌ها به قول خودشان ناامني را به داخل کشور بکشانند.»

نقوي حسيني معتقد است: «تصور آنها اين است که اگر ناامني‌ها در داخل کشورمان افزايش يابد، مردم بر عليه نظام جمهوري اسلامي تظاهرات خواهد کرد که اين برداشت غلطي است. در واقع هر زماني که حملات تروريستي اين چنيني به وجود آمده، اتحاد و انسجام مردم بيشتر شده است و مرد همواره پشتيبان نظام و انقلاب اسلامي در همه مسائل خواهند بود.»


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات