صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۱۲۴۴۴

تشدید تحرکات دیپلماتیک آمریکا برای تشکیل «ناتوی عربی»

یک رسانه انگلیسی‌زبان اماراتی در گزارشی به ارائه جزئیات تازه‌ای درباره تشکیل سازمانی موسوم به «ائتلاف راهبردی خاورمیانه» یا «ناتوی عربی» برای مقابله با ایران پرداخته است.

«نشنال» نوشته «تیم لندرکینگ»، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خلیج فارس سه هفته گذشته را صرف فعالیت‌های دیپلماتیک در سراسر خلیج فارس کرده تا زمینه‌سازی‌های لازم برای برگزاری نشستی در آمریکا در ماه ژانویه جهت تشکیل ناتوی عربی را فراهم آورد.

«لندرکینگ» روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای با نشنال به تشریح ساختار ناتوی عربی و چشم‌اندازهای آن پرداخته است. او گفته علاوه بر ۶ عضو شورای همکاری خلیج فارس-یعنی عربستان سعودی، امارات، کویت، بحرین، قطر و عمان- سه کشور دیگر شامل آمریکا، مصر و اردن هم عضو این ائتلاف خواهند بود.

این مقام آمریکایی گفته «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد میزبان نشستی با حضور نمایندگان این ۹ کشور خواهد بود.

لندرکینگ در توضیح درباره اهداف ناتوی عربی گفته است: «این ائتلاف بر اساس توافقنامه‌ای در زمینه‌های امنیتی، سیاسی و اقتصادی خواهد بود که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و سه کشور دیگر را به یکدیگر مرتبط خواهد کرد.

مقام آمریکایی اضافه کرده این گروه قصد تشکیل «سپری قوی» درباره تهدیدهای موجود در خلیج [فارس] را دارد. او همچنین گفت آمریکا تمایل دارد تا نشست ماه ژانویه بر سر اصول این سازمان به توافق دست پیدا کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات