صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۱۲۵۱۶

از سیاست ایران تا راهبرد آمریکا

1ـ چرا در سه مایلی داعش و گروه‌های تروریستی حضور دارید؟
جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس‌‌جمهور آمریکا گفت، اگر ایران در رفتار خود تغییری ایجاد نکند، باید هزینه‌های بسیار سنگینی پرداخت کند. وی در ادامه اظهارات خصمانه خود گفت: طبق گفته‌ ایرانی‌ها، ما شیطان بزرگ هستیم. بنابراین می‌توانم تصور کنم که به همین دلیل من را جدی بگیرند، وقتی امروز به آنها اطمینان خاطر بدهم که اگر علیه ما، علیه متحدان‌مان یا شرکای ما اقدامی بکنید، اگر به شهروندان‌مان آسیب بزنید، اگر به گفتن، تقلب کردن و فریب دادن ادامه دهید، بهای بسیار سنگینی پرداخت خواهید کرد. دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیز در واکنش به این اظهارات بولتون گفت: سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه شما را جدی گرفت و در سه مایلی شما موشک پیاده کرد؛ اما شما باید بگویید چرا در سه مایلی داعش و گروه‌های تروریستی حضور دارید و آنها در این فاصله نزدیک به شما به چه کاری مشغول هستند؟ علی شمخانی تصریح کرد: اشرار آمریکایی و تیم فعلی آمریکا را در حوزه اقتصاد شکست خواهیم داد.

2ـ آسمان و ریسمان برای توجیه اشرافی‌گری مسئولان!
عباس عبدی از چهره‌های نزدیک به کارگزاران در توجیه رفاه‌زدگی مسئولان نوشت: «حکومت مدعی هدایت‌گری مردم حتی اگر منتخب مردم باشد، رفتارش در سبک زندگی و زیست شخصی متفاوت از حکومتی است که در قالب کارگزاری رفتار می‌کند... حکومتی که مدعی هدایت‌گری باشد، کارگزار نیست؛ بلکه هدایت‌گر است. در اینجاست که گزاره‌های رهبران دینی و امام علی(ع) معنا و مفهوم پیدا می‌کند و رسالتی فراتر از کارگزاری قائل است.» عبدی در ادامه می‌نویسد: «ترجیح خودم در دنیای امروز حکومت کارگزار است. اینکه وزیر و وکیل هر حکومتی حقوق و دستمزد خوب بگیرند و پولش را من به عنوان شهروند بدهم و البته او کارگزار شهروندان است و باید پاسخگوی عملش باشد... در حکومت کارگزاری، شایسته‌سالاری و مزایده و مناقصه رواج دارد. امروز به مفهوم گذشته امکان هدایت‌گری وجود ندارد»!

3ـ جهان باید قدردان ایران باشد
ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین گفت: عملیات ایران در سوریه در راستای مبارزه با گروه تروریستی داعش قانونی است و جهان باید برای حمله اخیر ایران که داعش را هدف قرار داد، کف بزند. وی با بیان اینکه تروریست‌های داعشی در مرزهای سوریه و عراق از حمایت‌های آمریکا برخوردار هستند، گفت: آمریکا با هر چیزی در سوریه به جز تروریسم جنگیده است. المعلم اظهار داشت: ما از حملات ایران به تروریست‌های داعشی در مرزهای سوریه و عراق استقبال می‌کنیم. آمریکا نمی‌تواند به حمایت‌های خود از گرایش‌های جدایی‌طلبانه کردها و تحمیل واقعیتی جدید ادامه دهد. کردها بخشی از سوریه هستند و باید از تجارب خود در قرن گذشته استفاده کنند. وی تصریح کرد: اولین گام آزادسازی ادلب تحویل سلاح‌های متوسط و سنگین تروریست‌ها حداکثر تا دسامبر آینده است.

4ـ آمریکا اصلاً در بازی برد‌ـ برد شرکت نمی‌کند
محمدرضا باهنر گفته است: آمریکا جنگ اقتصادی تمام‌عیاری را علیه جمهوری اسلامی به راه انداخته است و ما هم یک فرصتی را به آمریکا داده بودیم که اگر علاقه‌مند به رابطه با ایران است، در یک بازی بردـ برد شرکت کند که منافع همه تأمین شود؛ اما با توجه به سابقه آمریکا پیش‌بینی می‌شد که مذاکره با آمریکا به جایی نخواهد رسید و آمریکا حاضر نیست در هیچ بازی برد‌ـ بردی شرکت کند. راهبرد آمریکا در قبال ایران اساساً چیز دیگری است و ما نیز باید در برابر توطئه‌ها و نقشه‌هایی که دولت آمریکا علیه ایران به کار می‌بندد، کاملاً هوشیار باشیم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات