بین الملل >>  بین الملل >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸  ، 
کد خبر : ۳۱۲۵۲۰

10 پیام حمله موشکی سپاه به شرق فرات

پاسخ سپاه پاسداران به حمله تروریستی اهواز عاملی در جهت جلوگیری از حملات تروریستی آتی علیه کشور و همچنین حمله ای با دقت و سرعت زیاد با ابعاد نظامی گسترده (اعم از موشک و پهپاد) بود. همچنین استفاده از موشک های نقطه زن همچون قیام نشان دهنده تولید انبوه این سلاح ها در کشور و خودکفایی کامل در نیروهای مسلح است.
پایگاه بصیرت / گروه بین الملل / محمدرضا فرهادی

10 پیام حمله موشکی سپاه به شرق فراتسپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول یک سال گذشته برای بار دوم محل استقرار تروریست ها در منطقه شرق سوریه را مورد حمله قرار داد تا خون شهدای حمله تروریستی اهواز پایمال نشود. منطقه شرق سوریه و برخی محل های حاشیه ای آن محل تجمع تروریست های داعش در برخی روستاهای همجوار رود فرات است. این مناطق به دلیل موقعیت خاص طبیعی و همچنین حمایت های آمریکا از گروه های تروریستی به منطقه ای امن برای تروریست ها برای انبار مهمات و آموزش نیروها تبدیل شده بود.

حمله موشکی سپاه واکنش های گسترده ای نیز در میان رسان های جهان داشت و اکثر قریب به اتفاق این رسانه ها بر قدرت موشکی ایران تاکید کردند. صرف نظر از مسایل موجود، پیام های حمله موشکی را می توان در چند دسته ذیل عنوان کرد:

1- جمهوری اسلامی ایران در رابطه با امنیت ملی خود هیچ گونه مماشاتی صورت نخواهد داد و واکنش سریع در برابر اقدامات امنیتی صورت خواهد داد. بنابر تاکید رهبر معظم انقلاب دوران بزن در رو تمام شده و هر دشمنی بخواهد که کوچکترین اقدام علیه کشور صورت دهد، با واکنش قاطع از سوی ایران مواجه خواهد شد.

2- ایران توانایی و قدرت دسترسی به دشمنان را در هرنقطه ای دارد و موقعیت های مکانی متفاوت و دور از محدوده جغرافیایی کشور، خللی در پاسخ تهران ایجاد نمی کند.

3- استفاده ایران از پهپاد برای نخستین بار در این عملیات و عبور از مرزهای عراق و سوریه، قدرت تهاجمی ایران را علیه اهداف نشان می دهد. این بدین منزله است که ایران توانایی ضربه زدن به اهداف دشمن را بدون حضور نیروی انسانی دارد. همچنین پهپاد مورد استفاده در این عملیات از نوع نمونه ایرانی پهپاد پیشرفته و جاسوس بزرگ امریکایی‌ها یعنی 170 RQبود. خصلت اصلی پهپاد جدید ساخته شده، رادار گریزی آن است.

4- حمله در منطقه ای صورت گرفته که حوزه نفوذ آمریکا محسوب می شود و بنابر اعلام خبرگزاری های آمریکایی موشک ها در منطقه ای نزدیک به 3 مایلی نیروهای آمریکایی فرود آمده است. آمریکا از مدت ها پیش این مناطق را به گونه ای منطقه ممنوع اعلام کرده بودند و ورود هرگونه تجهیزات نظامی را به این منطقه ممنوع اعلام کرده بود.

5- پیام اصلی حمله موشکی به آمریکا و اسراییل بود که هرازچندگاهی ایران را به اقدام نظامی تهدید می کنند. خاصا تهدید اخیر نتانیاهو که ایران را به حمله اتمی تهدید کرد. این پیام اکنون برای کشورهای منطقه و خاصا اسراییل ارسال شده که توانایی ایران در تولید موشک ها بومی و نقطه زن، شرایط موجود را برای هر تهدیدکننده ای سخت خواهد کرد و هرگونه تهدید با پاسخ قاطع و سریع ایران انجام خواهد شد.

6- ایران تنها کشوری است که بعد از روسیه و آمریکا برای تنبیه دشمنان خود از موشک های دوربرد یا میان برد استفاده می کند. منطق این مساله بدین گونه است که ایران توانایی اقدامات فراسرزمینی را علیه هر موجودیت و گروهی دارد.

7- با توجه به گستردگی پایگاه های نظامی آمریکا در اطراف ایران، شلیک موشک های نقطه زن توانایی ایران را در حمله به مراکز نظامی نشان می دهد. یعنی هر هدفی( پایگاه نظامی و ....) به طور کامل قابلیت حمله را با توجه به نقطه زن بودن موشک ها دارد.

8- رصد اطلاعاتی و عملیاتی حمله مزبور نشان از دست برتر ایران در رصد تحرکات تروریست ها را دارد. این حمله در واقع تلفیقی از همکاری های مختلف نیروهای سپاه پاسدارن و اشراف اطلاعاتی ایران بر تروریست ها دارد.

9- تهدیدهای اخیر ایران در راستای بستن تنگه هرمز در قبال تهدیدهای آمریکا به عدم صدور نفت ایران، نشان از این دارد که ایران قدرت توانایی بستن تنگه هرمز را خواهد داشت، اما بستن این تنگه صرفا بر روی درگیری نظامی و دو طرفه نیست، بلکه از طریق همین پهپادها می توان تهدید موجود را عملی کرد.

10-این عملیات بخشی از عملیات تکمیلی ایران علیه تروریست ها بود. احتمال این امر وجود دارد که عملیات های دیگری در ابعاد و شرایط مکانی دیگر اتفاق افتد.

علاوه بر پیام های مختلف از حمله موشکی، برخی کشورهای حامی تروریست که به طرق گوناگون از ترویست ها حمایت می کنند، باید متوجه این مساله باشند که پاسخ ایران به اقدامات آنها تلافی جویانه خواهد بود و عملیات آفندی نیز وسعت و مکان گسترده تری را در بر خواهد گرفت. از سوی دیگر پاسخ حمله موشکی جوابی است به تهدیدهایی که هرازگاهی موجودیت سرزمینی ایران را تهدید می کند.

پاسخ سپاه پاسداران به حمله تروریستی اهواز عاملی در جهت جلوگیری از حملات تروریستی آتی علیه کشور و همچنین حمله ای با دقت و سرعت زیاد با ابعاد نظامی گسترده (اعم از موشک و پهپاد) بود. همچنین استفاده از موشک های نقطه زن همچون قیام نشان دهنده تولید انبوه این سلاح ها در کشور و خودکفایی کامل در نیروهای مسلح است.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات