صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۱۲۵۳۷

از حماقت آمریکا تا حقارت عربستان

1ـ تصورات دولتمردان آمریکا احمقانه است
چاک هیگل، وزیر دفاع اسبق آمریکا از مواضع دولت کشورش در قبال ایران انتقاد کرد و گفت: کارت‌های بازی آمریکا در سوریه محدود است. وی که با پایگاه «دیفنس وان» گفت‌وگو می‌کرد، در انتقاد از اظهارات «جان بولتون» مشاور امنیت ملی دولت آمریکا که به تازگی گفته است نیروهای آمریکایی تا زمان حضور ایرانی‌ها در سوریه، در این کشور خواهند ماند، گفت: «ایرانی‌ها آنجا [در آن منطقه] زندگی می‌کنند. ایالات متحده آنجا زندگی نمی‌کند. مگر آنکه به نحوی واقعیات ژئوپلیتیکی را حذف کنید. موفق باشید! آقای بولتون.» وی با بیان اینکه نمی‌داند هدف دولت کنونی آمریکا در سوریه یا هر منطقه دیگری از جهان چیست، گفت: «چطور می‌خواهید در سوریه به ثبات برسید؟ شما بدون روس‌ها، بدون ایرانی‌ها و بدون دیگر بازیگران در این کشور، در این منطقه، نمی‌توانید به این هدف برسید.» هیگل ادامه داد: «اینکه تصور کنید می‌توانید با تهدید سوری‌ها، روس‌ها یا ایرانی‌ها را به انجام کاری مجبور کنید، کاملاً احمقانه است. آنها کارت‌های [بازی] بسیار بیشتری از ما در اختیار دارند.»

2ـ درخواست رژیم صهیونیستی از مرکل درباره ایران
رئوون ریولین، از مقامات رژیم صهیونیستی از آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان خواست با آمریکا برای فشار به ایران همراهی کرده و از تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای دست بردارد. او ایران را به یک «هیولا» تشبیه کرد و گفت: از نظر ما، اکنون زمان پیوستن به تحریم‌های مؤثر علیه ایران است، نه [زمان] دور زدن آنها. این هیولای ایرانی را باید گرسنه نگه داشت، نه اینکه به آن غذا داد. این تنها راه تضمین ثبات در جهان است. مرکل نیز در واکنش به این اظهارات گفت: برلین و تل‌آویو به گفت‌وگو درباره مسئله هسته‌ای ایران ادامه خواهند داد. او پیشتر در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم گفته بود، باید برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای هر کاری که لازم است انجام داد. وی در موزه هولوکاست واقع در قدس اشغالی نیز گفت: پرسش این است که آیا توافق‌نامه[برجام] می‌تواند این هدف را محقق کند یا خیر.

3ـ نمایش حقارت سران رژیم سعودی!
محمدبن‌سلمان درباره سخنان تحقیرکننده اخیر ترامپ درباره سعودی‌ها گفته است: «خُب، می‌دانید، باید قبول کرد که دوستان چیزهای خوب و بد درباره ما می‌گویند. شما نمی‌توانید دوستانی داشته باشید که ۱۰۰ درصد چیزهای خوبی درباره شما بگویند. این ماجرا حتی درون خانواده‌ها هم صادق است. همیشه سوءتفاهم‌هایی وجود دارد و ما این (سخنان ترامپ) را هم در همین دسته طبقه‌بندی می‌کنیم.» این جملات نشان می‌دهد رژیم سعودی حقیقتاً بدون آمریکا هیچ است، تا آنجا که سران آن مجبورند برای ادامه حیات خود سخنان گستاخانه دونالد ترامپ را سوءتفاهم نام‌گذاری کرده و از آنها عبور کنند و تصویر کاملی از نتیجه گره زدن امنیت و آینده یک کشور به حمایت و همراهی ایالات متحده در برابر چشم جهانیان قرار گیرد.

4ـ افزایش ۱۰۰ درصدی صادرات روس‌ها به ایران
بررسی آمارهای تجارت خارجی نشان می‌دهد، در شش ماهه نخست سال جاری کشور چین همچنان مهم‌ترین کشور صادرکننده کالا به جمهوری اسلامی ایران بوده است. بر اساس این، واردات از امارات با رقم 3/1 میلیارد دلار نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افت 30 درصدی مواجه شده است. همچنین در این مدت واردات از کشور ترکیه با رقم 1/1 میلیارد دلار با افت 28 درصدی روبه‌رو بوده است. این گزارش‌ها در حالی است که در این بازه زمانی واردات از روسیه با رقم 633 میلیون دلار نسبت به مدت مشابه سال پیش با افزایش تقریبی 100 درصدی مواجه شده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
0
0
ملت ایران بزرگوار است و به این سرزمین مقدس و پربرکت عشق می وزرم
هاشمی
-
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
0
0
صحیح است ما در سرزمینی زندگی میکنیم که ثمره خون هزاران شهید است این سرزمین را به هیچ وجه به دشمن ندهیم
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات