صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۱۲۵۶۳

از هشدار به نتانیاهو تا رکوردزنی ترامپ

1ـ نتانیاهو هشدار ژنرال سلامی را جدی بگیرد
«عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» که از لندن به‌روزرسانی می‌شود، یادداشت روز خود را با این سؤال که «آیا نتانیاهو توصیه ژنرال سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را جدی می‌گیرد و برای نجات جانش تمرین شنا در مدیترانه را آغاز خواهد کرد؟» شروع کرد و نوشت: «این توصیه بسیاری از جمله ما را شگفت‌زده کرده؛ اگرچه این توصیه حرف جدیدی نیست و سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله هم چنین توصیه‌ای را چند ماه قبل کرده بود و گفته بود اگر موشک‌های حزب‌الله به شهرهای اسرائیلی شلیک شود، آنها وقتی برای نجات جان خود ندارند. اما چون شخصیتی در جایگاه او [سلامی] می‌داند چه می‌گوید و این توصیه‌ها را مفت و مجانی و به صورت تصادفی مطرح نمی‌کند، سخنان خود را با دقت انتخاب می‌کند و پیام‌های خود را در زمان مناسب و به سمت مقاصد مشخصی می‌فرستد تا به نتایج مطلوب برسد، بنابراین مسئله بزرگ‌تر از این است که در چارچوب جنگ روانی محدود شود.»

2ـ آسمان خاورمیانه در اختیار آمریکا، خاک آن در اختیار ایران
اندیشکده «بروکینگز» در تحلیلی نوشت: از دید امنیت منطقه‌ای، اسرائیل[رژیم صهیونیستی] اقبال مساعدی ندارد، وزیر جنگ اسرائیل اعلام کرد که هرگز حضور ایران در سوریه را نمی‌پذیرد. با حضور در سوریه، ایران می‌تواند تهدید بزرگ‌تری را متوجه اسرائیل کرده و به متحد خود، یعنی حزب‌الله نیز کمک بیشتری کند. اسرائیل نگران احداث یک خط ارتباطی از طریق عراق به سوی سوریه و لبنان است. اسرائیل به دنبال عدم تکرار اشتباه خود در لبنان و جلوگیری از شکل‌گیری نیروهای شبه‌نظامی در سوریه است. اما واقعیت ماجرا را جیمز جفری، سفیر سابق آمریکا در ماه اکتبر هنگامی که نیروهای دولتی سوریه برای تصرف درعا در نزدیکی مرز جولان یورش خود را آغاز کردند، اعتراف کرد و گفت: «اگرچه آمریکا می‌تواند کنترل آسمان خاورمیانه در حمایت از اسرائیل را به دست بگیرد؛ اما خاک این منطقه در اختیار ایران است.»

3ـ رکوردزنی ترامپ در صادرات کالا به ایران!
گزارش جدید اداره آمار آمریکا حاکی است، این کشور در ماه اوت سال جاری نزدیک به ۱۵۰ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده است که از کل صادرات این کشور به ایران در سال ۲۰۱۷ بیشتر است. صادرات آمریکا به ایران در هشت ماه سال جاری به بیش از ۲۴۵ میلیون دلار رسیده است. واردات این کشور از ایران نیز 67/3 میلیون دلار بوده است. آمارهای آمریکا نشان می‌دهد. به معنای دقیق‌تر صادرات این کشور به ایران طی هشت ماه سال جاری بیش از سه برابر شده است؛ اما واردات آمریکا از ایران تنها ۷۱ درصد رشد داشته است. گفتنی است آمریکا در نیمه ماه اوت دور اول تحریم‌های اقتصادی علیه ایران شامل بخش صنعتی و مالی را اعمال کرد؛ اما با وجود این تحریم‌ها، صادرات ایالات متحده به ایران در همین ماه اوج گرفته است.

4ـ دستاوردهای اعتماد متقابل دولت و سپاه
سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه با بیان اینکه عرصه سازندگی و آبادانی کشور عرصه‌ای است که با ارائه کارهای موفق، الگوسازی و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی را به دیگر کشورها اثبات کرد، گفت: اینکه یک ملت، با اتکا به توانمندی‌های خود و بدون وابستگی به قدرت‌های خارجی می‌تواند کشور را بسازد، گویای این واقعیت مهم است که با مدیریت صحیح و در چارچوب اسلامی و انقلابی می‌توان به پیشرفت رسید و این مهم افزون بر عرصه توانمندی‌های دفاعی و امنیتی، در عرصه سازندگی نیز به‌ اثبات رسیده است. سردار جعفری تأکید کرد: اعتماد متقابل دولت و سپاه در اجرای امور سازندگی دستاوردهای زیادی برای نظام جمهوری اسلامی به‌ همراه داشته است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات