صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۱۲۵۸۳

حرف روز/ خط ارتباطی میان ایران و آمریکا!

به تازگی جوزف ووتل، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در نشستی خبری، از تهران خواست با استفاده از خط ارتباطی میان نیروهای آمریکایی و روسی، آنها را از حملات موشکی احتمالی به خاک سوریه(مواضع تروریست‌ها) مطلع کند[...]
پایگاه بصیرت / سیدمحمد آقامیری
یادداشت: به تازگی جوزف ووتل، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در نشستی خبری، از تهران خواست با استفاده از خط ارتباطی میان نیروهای آمریکایی و روسی، آنها را از حملات موشکی احتمالی به خاک سوریه(مواضع تروریست‌ها) مطلع کند. در این باره توجه به چند نکته مهم و ضروری است؛
۱ـ آمریکایی‌ها می‌خواهند با این مانور خبری وانمود کنند مراکز هدف قرار گرفته از سوی سپاه هیچ سنخیت یا ارتباطی با نیروهای آمریکایی نداشته است و با این سبک، هم به تروریست‌هایی که تحت حمایت دولتمردان آمریکایی قرار دارند، روحیه دهند و هم وانمود کنند اگر آمریکا از نیرویی حمایت کرد، کسی جرئت تعرض به آن را ندارد، کما اینکه به تکرار در درگیری بین نیروهای مقاومت و تروریست‌های تحت حمایت آمریکا در مرز اردن، آمریکایی‌ها به طور مستقیم نیروهای مقاومت را هدف قرار داده‌اند.
۲ـ فرماندهان نظامی آمریکا با طرح ایده خط ارتباطی مشترک درصدد هستند افکار عمومی داخلی را متقاعد کنند که دولت آمریکا خواهان تنش نیست و اگر در آینده درگیری در سوریه رخ دهد، مقصر اصلی ایران است. حال آنکه مبنای ورود آمریکایی‌ها به سوریه تحت عنوان ائتلاف، ایجاد تنش مضاعف، تقویت گروه‌های تروریستی علیه دولت قانونی سوریه و هدف قرار دادن مقاومت اسلامی به رهبری جمهوری اسلامی ایران است.
۳ـ رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا غرض از ایجاد خط ارتباطی با ایران همانند روسیه را ارتباطی حرفه‌ای می‌نامد، ولی هیچ گاه اشاره نمی‌کند که مبانی حرفه‌ای در قاموس پاسداران انقلاب اسلامی ایران هیچ سنخیتی با شیوه‌های عملیاتی ناجوانمردانه آمریکایی‌ها ندارد و اصلاً دلیل مقابله ایران اسلامی با تروریسم در منطقه، فتنه‌افکنی‌های آمریکاست.
4ـ در اینکه آمریکایی‌ها ارتباط مستقیم و صمیمی با تروریست‌های سوریه دارند، شکی نیست؛ پس برای در امان نگه داشتن آنها باید ارتباطی با نیروهای عمل‌کننده در خاک سوریه داشته باشند تا در مواقع خاص فوراً آنها را از حملات موشکی و غافلگیرانه مطلع کرده و کمک کنند تا پیش از هر نوع حمله‌ای تروریست‌ها نیروهای خود را جابه‌جا کنند یا لااقل فرماندهان رده بالای خود را از منطقه دور نگه دارند. در واقع، جوزف ووتل نمی‌داند نظام اسلامی هیچ وجه اشتراکی با دولتمردان آمریکایی در زمینه حضور در سوریه ندارد؛ بلکه دقیقاً نظامیان آمریکایی در نقطه مقابل پاسداران انقلاب اسلامی ایستاده‌اند؟ 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات