صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۱۲۵۸۶

از تغییر موضع تا انتقاد شدید

1ـ آمریکا ناچار به تغییر موضع خود شد
نشریه آمریکایی «واشنگتن فری‌بیکن» بنا بر اطلاعات واصله از منابع خود در دولت این کشور، از تغییر رویه واشنگتن در قبال اعمال فشار علیه ایران به ویژه در حوزه صادرات نفت خبر داده است. این نشریه در ابتدای گزارش خود، به طور جدی موضوع صدور معافیت‌های موردی برای خریداران نفت ایران را بررسی کرده و گفته است برخی از مقامات دولت آمریکا، در حال کار بر روی نحوه کاستن از شدت تحریم‌های نفتی ایران و دادن معافیت موقت به برخی کشورها هستند. یک مقام آمریکایی در این باره به نشریه فری‌بیکن گفته است: «به مباحثه با همتایان خود در دیگر کشورها در زمینه سیاست آمریکا در قبال ایران و پیامدهای اعمال مجدد تحریم‌های تعلیق‌شده به واسطه برجام ادامه می‌دهیم.» وی همچنین اضافه می‌کند: «مقامات دولت آمریکا این روزها به جای بحث بر روی نحوه اعمال فشار حداکثری بر ایران، بر روی نحوه اعمال فشار کافی مباحثه می‌کنند و مغز کلام این سوگیری جدید، دادن مجوز ادامه ارتباط ایران با نظام بانکی بین‌الملل از طریق سوئیفت است.»

2ـ خاشقجی در کنسولگری عربستان به قتل رسیده است
در حالی که رسانه‌های ترکیه‌ای تصاویر ۱۵ مظنون عربستانی به قتل خاشقجی را منتشر کردند، «باب کورکر» سناتور آمریکایی در مصاحبه با «دیلی بیست» تأکید کرد، روایت عربستان درباره سرنوشت خاشقجی، خبرنگار منتقد رژیم سعودی قانع‌کننده نبوده و همه نشانه‌ها حاکی از آن است که خاشقجی در کنسولگری عربستان به قتل رسیده است. وی افزود: دیدگاه من درباره کشته شدن خاشقجی پس از آن به یقین تبدیل شد که به اطلاعات محرمانه در این باره دست یافتم. روزنامه «واشنگتن‌پست» نیز اعلام کرد، تماس تلفنی برخی مقامات سعودی که درباره طرح بازداشت خاشقجی صحبت می‌کردند، شنود شده است؛ اما در این مکالمات شنود شده واضح نبوده که آیا قصد آنها بازداشت یا قتل خاشقجی بوده است.

3ـ انتقاد شدید از شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان
 رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام سابق حزب اعتماد ملی درباره شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان که از سال 94 شروع به کار کرده، تصریح کرد: «این یک حرکت انحرافی بود که نه تنها در جهت تحزب نیست؛ بلکه در جهت دور زدن و به حاشیه راندن احزاب است. محصول شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در دو انتخابات 94 و 96 لیست امید مجلس و شورای شهر بود که از نظر من هیچ‌کدام از این لیست‌ها نتوانست در راستای اهداف جریان اصلاحات قدم بردارد. بنده همان زمان در ارتباط با این دو لیست از تعبیر «میوه تلخِ درخت شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان» استفاده کردم. به اعتقاد من این شورا نماد استبداد است و باید هرچه زودتر درباره ادامه حیات آن در جریان اصلاحات تجدید نظر جدی صورت گیرد.»

4ـ حزب‌الله رژیم صهیونیستی را به قرون وسطی باز می‌گرداند
اوری بار‌یوسف، استاد دانشگاه و مورخ نظامی صهیونیست گفت: «حزب‌الله قادر به وارد کردن تخریب‌های وحشتناک در عمق خاک فلسطین اشغالی است.» به گزارش شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی، وی اظهار داشت: «در زمانی که اسرائیل می‌تواند لبنان را به عصر حجر برگرداند، حزب‌الله نیز قادر به پاسخگویی است و می‌تواند اسرائیل را به قرون وسطی بازگرداند.» وی که کارشناس امور امنیتی است، گفت: «حزب‌الله می‌داند در صورت بروز جنگ، اسرائیل حتماً این توانایی‌ها را هدف قرار خواهد داد؛ به همین دلیل در شلیک آنها در سریع‌ترین زمان ممکن درنگ نخواهد کرد و مقابله با این موشک‌ها یا جلوگیری از شلیک آنها سخت خواهد بود؛ ضمن آنکه موشک‌های حزب‌الله از دقت بالایی برخوردار است.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات