صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۱۲۶۱۹

از غرور بن‌سلمان تا دروغ بولتون

1ـ استقبال دارندگان ارز از سپرده‌گذاری ارزی
نوسانات نرخ ارز برخی از دارندگان آن را برای فروش یا نگهداری ارزهای خود مردد کرده و به همین دلیل، اکنون سپرده‌گذاری ارزی در بانک‌ها با شرایط جدید اعلام شده، نظر بسیاری را به خود جلب کرده است. طبق گزارش‌های به عمل آمده، آن‌گونه که متصدیان ارزی شعب می‌گویند، طی هفته‌های گذشته استقبال مردم از سپرده‌گذاری‌های ارزی بالا بوده و البته دولت و بانک مرکزی نیز تلاش کرده‌اند تضامین لازم را به سپرده‌گذاران برای ارزهای پرداختی به بانک‌ها ارائه دهند تا جای نگرانی از بابت سپرده‌ها وجود نداشته باشد. بر اساس ضوابط اعلام شده به بانک‌ها، در صورت انصراف سپرده‌گذار پیش از سررسید، بانک‌ها موظفند بلافاصله نسبت به استرداد وجوه سپرده‌گذاری شده اقدام کنند؛ ضمن اینکه در این طرح برای سپرده‌های یورویی سالیانه ٣ درصد، دلاری ۴ درصد و درهمی ۲ درصد سود پرداخت می‌شود که بانک مرکزی اصل و سود این سپرده‌ها را تضمین کرده است.

2ـ با این رویه فقط داریم وقت تلف می‌کنیم
محمدعلی وکیلی، عضو فراکسیون امید مجلس درباره بلاتکلیفی چند وزارتخانه گفت: «هنوز هیچ یک از اسامی که در حال حاضر مطرح هستند، رسمی نیست؛ چون تصمیمات دولت درباره تغییر کابینه مانند تصمیمات بازار ارز است.» وی افزود: «اگر قرار باشد همین تیم بماند و چند سرباز به آن اضافه شود، قطعاً کاری از پیش نمی‌رود و تغییری رخ نخواهد داد. منظور از تغییر، جابه‌جا کردن اشخاص نیست؛ بلکه ما تغییراتی لازم داریم که بتوانند رویه‌ها را نیز عوض کنند؛ بنابراین، این تغییر تنها در صورتی رخ خواهد داد که فردی جانشین شود که خود آدمی راهبردی باشد. آنچه مسلم است اینکه با این روش دولت، فقط در حال وقت تلف کردن هستیم و هر روز که می‌گذرد، فشار اقتصادی بر مردم بیشتر می‌شود و مردم در حال تاوان دادن به ندانم‌کاری‌های مسئولان هستند.»

3ـ غروری که بن‌سلمان تاوانش را خواهد داد
«لیث شبیلات» فعال سیاسی اردنی با اشاره به ناپدید شدن جمال خاشقجی، فعال سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه، آن را عملیات ترور سازمان‌یافته توصیف کرد و گفت: «آنچه بر سر جمال خاشقجی آمد، نتیجه غرور جوانی است که با سکوت غرب و در رأس آنها آمریکا پس از جنایات گوناگون اعم از بازداشت نخست‌وزیر منتخب لبنان یا جنگ ضد یمن مواجه شد.» شبیلات تأکید کرد: «مرحله پساترور خاشقجی همانند قبل آن نخواهد بود و عربستان تاوان قتل خاشقجی را به همه جهان خواهد پرداخت. ولی‌عهد سعودی بی‌مهابا حرکت می‌کند. وی قطر را به حمله تهدید کرد و هم اکنون همین تهدیدات را ضد کویت تکرار می‌کند و این تهدید فقط با پشتوانه غروری است که او را نابود می‌کند.»

4ـ دروغ‌های تکراری بولتون درباره ایران
جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا در آستانه سفر به روسیه و حوزه قفقاز گفت: «ایران همان کشور سال ۱۹۷۹ میلادی است و برای تسکین ما کاری انجام نداده است.» او مدعی شد، حکومت ایران دشمن آمریکا و یک تهدید است. بولتون که سابقه‌ای طولانی در حمایت از مخالفان نظام ایران به ویژه گروهک منفور منافقین دارد و بارها در همایش‌ آنها شرکت کرده، در بخشی دیگر از سخنان ضد ایرانی و تهمت‌زنی‌های غیرمستند گفت: «به همین دلیل رئیس‌جمهور آمریکا از توافق برجام خارج شد و تحریم‌های اقتصادی در حال اعمال مجدد هستند. ما حداکثر فشار را بر رژیم ایران وارد می‌کنیم. ایران، کشوری خطرناک در منطقه و جهان است.»
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات