صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۱۲۶۲۰

اخبار کوتاه یک‌شنبه 22 مهر

شورای عالی ترابری کشور پیشنهاد سازمان راهداری برای تعیین نرخ کرایه حمل‌ونقل جاده‌ای کشور به تن‌‌ـ‌کیلومتر را رسماً تصویب کرد. این طرح پس از اعتراضات خرداد ماه رانندگان وارد برنامه‌های سازمان راهداری شد و مسئولان این سازمان پس از چند ماه بررسی، سرانجام کلیات آن را لحاظ کردند که با تصویب این شورا نهایی شده و به مرحله اجرا خواهد رسید؛ به ‌این‌ ترتیب یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های رانندگان در طول ماه‌های گذشته وارد مرحله اجرایی شد.
صادق زیباکلام گفت: پس از ۱۳ آبان اوضاع بهتر خواهد شد برای اینکه الآن هر چیزی هست، نگرانی از همان ۱۳ آبان است. همه منتظرند ببینند ۱۳ آبان چه اتفاقی خواهد افتاد. مثلاً دلار چند خواهد شد، حالا وقتی ۱۳ آبان برسد و در نهایت اتفاق خاصی نیفتد که معتقدم اتفاق خاصی نخواهد افتاد، این اثر روانی از روی جامعه برداشته خواهد شد. 13 آبان قرار نیست فاجعه‌ای رخ بدهد و پس از آن یک آرامشی حاکم خواهد شد و این آرامش بسیاری از مسائل را حل خواهد کرد.
نشریه آمریکایی «نشنال‌اینترست» در یادداشتی با اشاره به وضعیت سوریه، تصریح کرد: ایالات متحده توان تأثیرگذاری در این کشور را ندارد. سیاست ایالات متحده در سوریه نه ‌تنها ناامیدکننده، بلکه متناقض و حتی سردرگم است، اکنون واشنگتن توان این را ندارد که حزب‌الله، روسیه و ایران را به خروج از سوریه وادار کند. این سه طرف برای مدت‌ها هم‌پیمان دمشق بوده‌اند و منافع [و نقش] بیشتری نسبت به آمریکا در آینده سوریه دارند.
رئیس کمیته امور خارجی شورای فدراسیون روسیه گفت: مسکو از سازمان ملل و سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی می‌خواهد تا تحقیقاتی را در زمینه استفاده ائتلاف غرب از بمب‌های فسفر سفید در سوریه آغاز کنند. «کنستانتین کساچف» تأکید کرد: اگر استفاده ائتلاف غربی از بمب فسفر سفید در سوریه تأیید شود، این مسئله باید موضوع تحقیقات جدی سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی و شورای امنیت سازمان ملل باشد.
به گزارش آناتولی، «ماری کلود بیبو» وزیر توسعه بین‌الملل کانادا در بیانیه‌ای با اشاره به مواجهه آوارگان فلسطینی با فقر، بیکاری و کمبود شدید مواد غذایی، اعلام کرد کشورش برای آوارگانی که در غزه، کرانه باختری، لبنان و اردن به سر می‌برند، 62/5 میلیون دلار کمک انسانی ارسال می‌کند. گفتنی است، آمریکا چندی پیش کمک‌های خود به آژانس کاریابی و امدادرسانی آوارگان فلسطینی را قطع کرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات