صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۱۲۶۵۷

اخبار کوتاه چهارشنبه 25 مهر

دفتر نظارت بر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا در اعمال تحریم‌های جدید نام ۲۰ بانک و شرکت سرمایه‌گذاری ایرانی را در فهرست تحریم‌ها قرار داد که عبارتند از: شرکت سرمایه‌گذاری اندیشه مهرآوران، گروه بهمن، شرکت تولید زینک بندرعباس، بانک ملت، بنیاد تعاون بسیج، شرکت کالسیمین، شرکت فولاد مبارکه اصفهان، شرکت تراکتورسازی ایران، شرکت توسعه معادن زینک ایران، بانک مهر اقتصاد، گروه مالی مهر اقتصاد، شرکت سرمایه‌گذاری نگین ساحل رویال، بانک پارسیان، شرکت کاتالیست شیمیایی پارسیان، شرکت ذوب زینک قشم، بانک سینا، شرکت سرمایه‌گذاری طبیعت‌گردان آتیه ایرانیان، شرکت سرمایه‌گذاری تکتار، شرکت مهندسی تکنوتار و شرکت اسیدسازی زنجان.
در حالی که شنیده‌ها از محدود شدن نقش و اختیارات جهانگیرى در دولت دوازدهم حکایت داشت، جلسه برخى اقتصاددانان با رئیس‌جمهور با هدف بررسى مسائل اقتصادى کشور و راهکارهاى پیشنهادى کارشناسان بدون حضور جهانگیری برگزار شد. این اتفاق در حالى است که جهانگیرى عنوان فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتى و ستاد اقتصادی کشور را دارد و علی‌القاعده موجه‌ترین مسئول دولت پس از رئیس‌جمهور براى حضور در چنین جلسه‌اى بوده است.
«بلومبرگ» با اشاره به کاهش 62/3 درصدی سهم دلار در ذخایر بانک‌های مرکزی جهان، اعلام کرد: به نظر می‌رسد، تحریم‌ عامل بخش قابل توجهی از این کاهش است. اگر این روند ادامه یابد، سهم دلار در ذخایر جهان بیشتر کاهش می‌یابد. گفتنی است، پس از اینکه آمریکا تحریم‌هایی علیه تجار و مقامات دولتی روسیه در ماه آوریل اعمال کرد، احتمالاً بانک مرکزی روسیه از 150 میلیارد دلار دارایی آمریکایی خود، حدود 85 میلیارد دلار را فروخته است.
روزنامه «نیویورک‌تایمز» در گزارشی نوشت، مظنونان به قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی با «محمدبن‌سلمان» ولی‌عهد سعودی در ارتباط بودند. این روزنامه نوشت: یکی از مظنونان در سفر بن‌سلمان به پاریس و مادرید همراه وی بوده و یکی دیگر نیز از همراهان ولی‌عهد سعودی در سفر اخیرش به نیویورک با بن‌سلمان بوده است. به نوشته این روزنامه، ارتباط مستقیم مظنونان با بن‌سلمان، تبرئه وی از قتل خاشقجی را سخت می‌کند.
«میتسوگو سایتو» سفیر جدید ژاپن در ایران با اشاره به روابط تاریخی و دوستانه دو کشور در زمینه‌های گوناگون، اظهار داشت: دولت و شرکت‌های ژاپنی با وجود فشارها و تحریم‌های آمریکا همچنان به روابط خود با ایران ادامه می‌دهند و در ایران می‌مانند؛ چرا که تجار و مسئولان ژاپنی نسبت به آینده ایران اطمینان دارند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات