صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۱۲۶۷۵

از سیاست‌ دوگانه تا آمادگی سؤال‌برانگیز

1ـ به رژیم سعودی برای مبارزه با تروریسم نیاز داریم!
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای بار دیگر بر حمایتش از عربستان سعودی، با وجود انتقادها از این کشور به دلیل پرونده ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود تأکید کرد. ترامپ با بیان اینکه «ما به عربستان سعودی نیاز داریم»، مقابله با تروریسم و ایران را حیطه‌هایی دانست که واشنگتن خواستار همکاری با ریاض درباره آنها است. او بار دیگر تأکید کرد: توقف قراردادهای تسلیحاتی آمریکا با عربستان سعودی تنها به آمریکا لطمه خواهد زد. ترامپ در پاسخ به پرسشی در این باره گفت: «مگر می‌خواهیم به کشور خودمان لطمه بزنیم؟» رئیس‌جمهور آمریکا درباره قطع حمایت از عربستان سعودی گفت: «نمی‌خواهم این کار را انجام دهم.» گفتنی است، بر اساس اعلام رسانه‌ها و دستگاه‌های اطلاعاتی غربی، عربستان بزرگ‌ترین حامی تروریسم در منطقه از جمله داعش، القاعده و... است و نقش ویژه‌ای در حمله تروریستی 11 سپتامبر 2011 در آمریکا داشته است.

2ـ راه حل عبور از مشکلات موجود کشور
سیدعزت‌الله ضرغامی گفت: «ما نیاز داریم بدون تعارف، گفت‌وگو و اندیشه‌ورزی و آزاداندیشی‌ که مورد تأکید و سفارش رهبر معظم انقلاب بوده، داشته باشیم، چیزی که تاکنون دیده نشده و راه حل مشکلات در گفت‌وگوهای دو و چندطرفه آزاداندیشانه است.» عضو مجمع تشخیص مصلحت‌نظام با اشاره به اینکه ما در شرایط ذهنی دچار بحران و در شرایط عینی درگیر برخی چالش‌های جدی هستیم، بیان کرد: «راه حل مواجهه با مشکلات هم در دو بخش است که بخش نخست آن، تغییر شرایط ذهنی جامعه و ایجاد احساس امنیت و امید و بخش دوم آن اصلاح شرایط عینی با تمرکز بر حل مشکلات اولویت‌دار بوده است؛ در این راستا مهم‌ترین وظیفه نیروهای انقلابی تبیین همدلانه و مطالبه هوشمندانه است و رهبر معظم انقلاب فرمودند هر کس که خیر و صلاح مردم را بخواهد، خودی و هر کس که نخواهد بی‌خودی است.»

3ـ آمادگی سؤال‌برانگیز برای مذاکره با آمریکا!
یدالله اسلامی، از فعالان اصلاح‌طلب و دبیرکل مجمع نمایندگان ادوار با بیان اینکه نمایندگان ادوار مجلس  آمادگی گفت‌وگوی ملی دارند، اظهار داشت: «پیشنهاد ما این است که اگر دولت آمریکا و ایران نمی‌توانند با هم صحبت کنند، بدنه اجتماعی و نخبگان آمادگی این گفت‌وگو را با نمایندگان آمریکا دارد و وزارت خارجه با مدیریت شرایط می‌تواند زمینه گفت‌وگو میان نخبگان کشور و مخالفان دولت کنونی آمریکا را  فراهم کند.» در حالی این چهره سیاسی از مذاکره با آمریکا سخن به میان آورده است که تجربه مذاکره با آمریکا و نتیجه خسارت‌بار آن همچنان در برابر مردم قرار دارد و این سؤال را به وجود می‌آورد که دستاورد و منافعی در مذاکره با آمریکا برای این افراد وجود دارد که حاضرند برخلاف مصالح ملی و منافع کشور مدام از لزوم مذاکره با دشمنان ملت ایران سخن بگویند!

4ـ تداوم سیاست دوگانه بی‌بی‌سی در مواجهه با حوادث تروریستی
با وجود اعتراضات گسترده به شبکه بی‌بی‌سی به دلیل استفاده نکردن از لفظ تروریست برای گروه‌هایی که علیه مردم ایران به اقدام نظامی دست می‌زنند، همچنان این رسانه انگلیسی بر این سیاست خود پافشاری می‌کند. در حالی که چند روز پیش گروهک تروریستی جیش‌العدل(جیش‌الظلم) چند مرزبان ایرانی را ربودند؛ اما بی‌بی‌سی در پوشش خبری این اقدام ناجوانمردانه، نه تنها از لفظ تروریست برای این گروهک استفاده نکرد؛ بلکه سعی کرد این جنایتکاران را آزادی‌خواهان حامی اهل سنت ایران معرفی کند؛ گروهکی که در میان قربانیان جنایات آنها از اهل سنت نیز هستند. پیش از این هم رسانه روباه پیر در پوشش خبری حمله تروریستی اهواز از به کار بردن لفظ تروریست خودداری کرده بود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات