صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۱۲۶۷۶

اخبار کوتاه شنبه 28 مهر

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت: ما در حال رفتن به سمت حذف دلار از اقتصاد خود هستیم و می‌خواهیم امنیت خود را تأمین کنیم. وی افزود: کشورهای اروپایی می‌خواهند به مبادله با ایران ادامه دهند؛ آنها معتقدند تهران توافق هسته‌ای را نقض نکرده است. به همین دلیل یک نظام پرداخت با هدف جایگزینی سوئیفت از سوی این کشورها برای ادامه تعامل با تهران در حال شکل‌گیری است. رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد: دلار در حال تضعیف شدن است که این تضعیف نتیجه اشتباهات بزرگ آمریکا است.
دبیر کمیته سیاسی کنسولی ستاد اربعین گفت: عرضه ۱۰۰ هزار دینار با قیمتی ما بین نرخ دولتی و آزاد با همکاری بانک مرکزی و بانک ملی از روز یک‌شنبه مقدور است. مجتبی کریمی افزود: ارز اختصاص یافته در خاک عراق و از طریق بانک‌هایی که اعلام می‌شود، به زوار پرداخت می‌شود. پرداخت ریالی ارز مزبور در ایران خواهد بود و زوار از طریق کد اختصاصی می‌توانند ارز خویش را در شهرهای عراق و مبادی ورودی آن دریافت کنند.
روزنامه «واشنگتن‌پست» نوشت: مخالفان «بن سلمان» ولی‌عهد سعودی در حال جمع شدن گرد «احمد‌بن عبدالعزیز» هستند. احمد‌بن عبدالعزیز که گفته می‌شود سی‌ویکمین پسر ابن سعود است، از سال ۱۹۷۵ تا ۲۰۱۲ معاون وزیر کشور عربستان سعودی بود و برای مدت کوتاهی هم وزیر کشور شد. او در نوامبر گذشته و ساعاتی پیش از بازداشت 11 نفر از شاهزادگان به دست بن‌سلمان، موفق به فرار و عزیمت به آمریکا شد.
در پی انتشار گزارش‌هایی از سرمایه‌گذاری‌های خاوری در کانادا، کنگره ایرانیان کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما بار دیگر از مقامات کانادا درخواست می‌کنیم محمودرضا خاوری را که به اختلاس محکوم است، به ایران بازگردانند و اگر امکان استرداد او به ایران وجود ندارد، از وزیر دادگستری کانادا درخواست داریم با استفاده از قوانین کانادا علیه اختلاس و پولشویی، این فرد را مورد تحقیق قرار دهند.
روزنامه «نوای وقت» چاپ شهر اسلام‌آباد نوشت: در نشست اخیر کابینه دولت سعودی که به ریاست ملک سلمان پادشاه عربستان برگزار شد، با جایگزینی «نواف سعید المالکی» سفیر سعودی در پاکستان به جای «عادل الجبیر» وزیر کنونی خارجه این کشور موافقت شد.
برایان هوک، نماینده ویژه وزیر خارجه آمریکا در امور ایران در مصاحبه‌ای ادعا کرده است، دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا سیاست تغییر نظام ایران را دنبال نمی‌کند. وی افزوده است آنچه ما به دنبالش هستیم، تغییر رفتار رژیم ایران است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات