صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۱۲۶۸۳

حرف روز/ قحط‌الرجال یا ردالرجال!

پایگاه بصیرت / فرهاد مهدوی
یادداشت: در دولت تدبیر و امید قحط الرجال شده است یا رد الرجال! در این دولت یا  از افراد تکراری درمسوولیت ها استفاده شده است که برای کنار گذاشتن آنها قانون تصویب شد و یا به اندازه ای پیر و خسته بودند که در خواست استعفای عاجزانه دارند.
به دنبال "قانون منع بکاگیری بازنشستگان" و تهدیدات مکرری مبنی بر اینکه در صورت بکارگیری و دریافت حقوق تحت تعقیب قضایی و مجازات قرار خواهد گرفت، دولت مجبور است با 14 نفر از استانداران خود خداحافظی کند.در همین حال دو تن از وزرای راه وشهرسازی و وزارت صمت به خاطر ناکارآمدی و هراس از استیضاح مجلس استعفا داده اند و از طرف دیگر دو وزارت خانه اقتصاد و رفاه با سرپرست اداره می شوند. علی ربیعی در تاریخ ۱۷ مرداد از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و امور دارایی در تاریخ ۴ شهریور  کنار گذاشته شدند و اکنون تکلیف این وزارت خانه های مهم هنوز معلوم نیست. این حالت تعلیق دولت همچنین در سفارتخانه های دو کشور چین و هند نیز وجود دارد و در حالی است که حدود 600 هزار بشکه در روز نفت به چین و حدود 300 هزار به هند صادر می‌کنیم هنوز در آنجا فاقد سفیر هستیم.
در این رابطه چند نکته مهم قابل یادآوری است:
۱. درکابینه روحانی بیش از ده نفر از وزرای دولت های هاشمی و خاتمی دیده می شود و با توجه به آنکه اکثر آنها سن بازنشستگی را گذرانده اند می توان نتیجه گرفت که وضعیت موجود اقتصاد کشور حاصل دو دوره ۸ ساله کارگزاران،اصلاحات و یک دوره ۵ ساله اعتدال است ،هرچند که برخی از این افراد در دولتهای موسوی هم عهده دار مسوولیت بودند اما دولت باید ترکیب تیم خود را بر اساس شرایط موجو چینش کند.
۲.با توجه به اینکه ۷ ماه از سال حمایت از کالای ملی و تولید ایرانی می گذرد ،شایسته نیست که وزارتخانه های اقتصادی که می توانند نقش خود را در حمایت از تولید ملی خوب ایفا نمایند در حالت انتظار و رکود باشند.در شرایطی که دشمن بارها اعلام کرده است که در میدان جنگ اقتصادی با ایران درگیر است لازم است که دولت آرایش جنگی به خود بگیرد و با تاکتیک ها و راهبردها دشمن را زمین گیر نماید.
۳. دولت تدبیر و امید مورد اقبال ترین دولت در میان دانشجویان،اساتید دانشگاه و نخبگان است اما معلوم نیست چرا قانون رد الرجال دارد و از نیروهای جوان و خوش فکر استفاده نمی کند؟!
پیام ویرایش شده
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات