صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۱۲۶۸۷

اخبار کوتاه یک‌شنبه 29 مهر

«نیویورک‌تایمز» نوشت: «محمد‌بن‌سلمان، ولی‌عهدی که همه می‌دانند مجوز این قتل را صادر کرده است، شخصاً مسئله ‏مرگ خاشقجی را پیگیری می‌کند. این پیگیری‌ به قدری زمخت و باورنکردنی است که نشان می‌دهد سعودی‌ها روی همکاری آمریکا برای سرپوش گذاشتن بر این جنایت حساب کرده‌اند.» این نشریه در ادامه می‌نویسد: «باید هوشیار باشیم؛ چرا که ممکن است بن‌سلمان به ‏منظور انحراف افکار عمومی بخواهد تقابلی با ایران در خلیج‌فارس به راه بیندازد و از ارتش آمریکا برای نجات سعودی‌ها کمک ‏بطلبد. کاخ سفید باید برای عربستان روشن کند که به خاطر آنها وارد جنگ با ایران نمی‌شود.»
«محمد کیانوش‌راد» از فعالان اصلاح‌طلب گفت: «شورای شهر تهران در انتخاب شهردار به عنوان اصلی‌ترین وظیفه خوب عمل نکرده و این به ضرر اصلاح‌طلبان است.» پیش از این نیز رسانه‌های اصلاح‌طلب هشدار داده بودند، نبود ثبات در صندلی مدیریت شهر تهران به چالشی جدی برای جریان اصلاحات تبدیل شده است. رفتن افشانی از شهرداری تهران موجب نارضایتی و بدبینی مردم به اصلاح‌طلبان خواهد شد؛ زیرا شورایی که یکدست اصلاح‌طلب است، پس از گذشت بیش از یک سال از فعالیت خود همچنان نتوانسته است انتخاب درست و محکمی داشته باشد.
جلال میرزایی، عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه سامانه هوشمند کارت سوخت آماده است، گفت: احتمالاً پس از اربعین حسینی شاهد اعمال دو نرخی شدن بنزین باشیم. وی درباره جزئیات این موضوع گفت: بر اساس این، احتمالاً 60 تا 80 لیتر بنزین سهمیه‌ای با قیمت فعلی، یعنی یک هزار تومان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد و نرخ دوم با قیمت آزاد عرضه می‌شود. درباره  نرخ دوم گمانه‌زنی‌های گوناگونی وجود دارد و مسئولان ذی‌ر‌بط به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌اند.
اسدالله عباسی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس از ارسال نامه رئیس‌جمهور به مجلس درباره معرفی وزرای پیشنهادی کار، صمت، راه و همچنین اقتصاد خبر داد. وی افزود: «محمد اسلام» برای وزارت راه و شهرسازی، «فرهاد دژپسند» برای وزارت اقتصاد و امور دارایی، «محمد شریعتمداری» برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین «رضا رحمانی» برای وزارت صمت به مجلس معرفی شدند.
سیداحسن علوی، عضو فراکسیون مستقلین مجلس گفت: دولت باید به منظور بازگرداندن امید به مردم، وضعیت معیشت و امنیت اقتصادی را که از مهم‌ترین دغدغه‌های امروز مردم است، سامان دهد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات