صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۱۲۶۹۵

اخبار کوتاه دوشنبه 30 مهر

«مارتین هینریچ» سناتور دموکرات ایالت نیومکزیکو از رئیس‌جمهور آمریکا درخواست کرد به دلیل قتل جمال خاشقجی مانع از صادرات نفت عربستان به ایالات متحده شود. وی گفت: ایالات متحده نمی‌تواند اجازه دهد این نقض حقوق بشر بدون پاسخ باقی بماند. بنابراین من خواستار توقف واردات نفت از عربستان هستم تا عالی‌ترین رده از دولت عربستان برای این اقدامات بازخواست شود. این سناتور آمریکایی افزود: سعودی‌ها معتقدند که می‌توانند از پیامدهای واقعی این اقدام با حمایت و همراهی دولت دونالد ترامپ رهایی یابند، اما ما به عنوان یک کشور باید بایستیم و ثابت کنیم که آنها اشتباه می‌کنند.
جعفر ربیعی، مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس گفت: ۷۰ درصد ارز ارائه شده به سامانه نیما از طریق پتروشیمی‌ها بوده و ادعای عرضه نشدن ارز پتروشیمی به بازار کاملاً کذب است و اتفاقاً بیش از بقیه ارز خود را وارد کردند و شاید چوب همین را می‌خورند که در این وضعیت بیشترین کمک را به دولت کردند. وی افزود: بسیاری از پتروشیمی‌ها بورسی هستند و اطلاعات آنها در دسترس مردم است و از سوی دیگر تمامی اطلاعات ارز عرضه شده در سامانه نیما شفاف است و مسئولان بانک مرکزی می‌توانند آن را اعلام کنند.
رسول منتجب‌نیا از شخصیت‌های اصلاح‌طلب و از نزدیکان مهدی کروبی با انتقاد از سازوکارهای حاکم در جریان اصلاحات گفت: یکی از اشکالات در شورای عالی سیاست‌گذاری این است که شخصیت‌های حقیقی را کنار احزاب قرار داده‌اند و حتی سایه این افراد سنگین‌تر از احزاب است که این نشانه فردمحوری است. متأسفانه آقای خاتمی و آقای عارف مانع استقلال احزاب شدند که این نشانه توسعه‌نیافتگی سیاسی ماست و برای رسیدن به هدف باید از این نقص عبور کنیم.
حسین میرمحمد صادقی، معاون قوانین مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به مرتضی الویری، رئیس شورای عالی استان‌ها اعلام کرد: شهردار تهران مشمول ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان است و انتخاب یک بازنشسته یا بازخرید شده برای شهردار تهران از سوی شورای شهر ممنوع بوده و شهردار فعلی نیز ملزم به استعفا است.
محمدنبی حبیبی، دبیرکل مؤتلفه اسلامی گفت: برخی در داخل هم‌صدا با منافقین پمپاژ ناامیدی و تلقین بن‌بست می‌کنند. وی افزود: مشکلاتی که امروز به ویژه در حوزه اقتصادی با آن روبه‌رو هستیم، عمدتاً محصول سوءضعف مدیریت کسانی است که با یک ائتلاف نیم‌بند دولت را اداره می‌کنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات