صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۱۲۷۱۸

از اظهارات ذوالنور تا هشدار سپاه

1ـ احتمال چرخش شرکت‌های سعودی به سمت شرق
به گزارش راشاتودی، «آیهام کامل» مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای گروه اوراسیا طی مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، گفت: نگرانی نسبت به تحریم‌های احتمالی غرب علیه عربستان می‌تواند شرکت‌های سعودی را به سمت کشورهای شرقی سوق دهد. وی گفت: در حال حاضر، آلمان فروش سلاح به عربستان را متوقف کرده و مخالفان دولت ترامپ در میان نمایندگان و سناتورهای آمریکایی نیز به دنبال اجرای سیاست مشابهی از سوی آمریکا هستند. آیهام کامل می‌گوید: من فکر می‌کنم سعودی‌ها چرخش خود به سمت شرق را شروع می‌کنندـ آنها چنین سیاستی را قبلاً هم انجام داده‌اندـ آنها به دنبال افزایش تجارت با چین و روسیه خواهند رفت. چین با ۴۲ میلیارد دلار مبادله طی سال گذشته بزرگ‌ترین شریک تجاری عربستان بوده است. در ماه مارس سال ۲۰۱۷ دو کشور قراردادهایی به ارزش ۶۵ میلیارد دلار امضا کردند. عربستان همچنین تهدید کرده است در صورتی که هدف تحریم‌های احتمالی آمریکا قرار گیرد، برای تلافی این تحریم‌ها به مبادله نفت بر اساس یوآن چین روی خواهد آورد.

2ـ اظهارات ذوالنور درباره کانال جدید مالی ایران و اروپا
ذوالنور، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ارزیابی مدل پیشنهادی جدید اروپایی‌ها با عنوان سازوکار SPV که قرار است روابط مالی ایران با اروپا را تسهیل کند، گفت: این سازوکار می‌تواند راه‌حل مؤثری باشد و یک کانال فروش مطمئن میان ایران و اروپا گشایش یابد. نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: SPV سبب می‌شود یک کانال مالی داشته باشیم که اگر نفت خود را عرضه و صادر کردیم، بتوانیم از طریق این کانال مالی به پول خود دست پیدا کنیم. وی گفت: در اینکه استفاده از SPV شدنی بوده، شک و تردیدی نیست و سازوکار آن بسیار زیربنایی و مؤثر است؛ ولی اینکه اروپا و غرب بر ادعای خود صادق بوده و به آن پایبند بمانند، مهم است که تا چه میزان از این ظرفیت که قرار است ایجاد شود، استنکاف کرده و با تمام توان از آن استفاده می‌کنند.

3ـ هشدار سپاه به کشتی‌های انگلیسی در تنگه هرمز
پایگاه «تلگراف» در گزارشی نوشته است، روز گذشته سه قایق‌ تندرو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با یک ناوشکن نیروی دریایی انگلیس که سه کشتی انگلیسی را در تنگه هرمز و در نزدیکی خلیجفارس همراهی می‌کرد، رو در رو شدند. در این جریان، قایق‌های تندرو ایرانی با متوقف کردن این ناوشکن به وی اعلام کردند، باید فاصله قانونی ۱۰۰۰ یارد، معادل 0/9 کیلومتری خود از حاشیه بندر را رعایت کند. به گزارش تلگراف، نیروهای دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تماسی رادیویی با مایکل کارتر کوین، فرمانده این ناوشکن به وی گفتند: «ما اینجا هستیم تا از حاکمیت ملی و سرزمینی خود دفاع کنیم و اقدامات معمول و روزانه خود را انجام می‌دهیم.»

4ـ بسته حمایتی
محسنی‌بندپی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه فروشگاه‌های توزیع‌کننده بسته حمایتی در ۱۰ روز اول آبان ماه مشخص می‌شود، گفت: این بسته‌ها تا پایان سال ۱۳۹۷ و به‌ شکل غیرمستمر در سه مرحله و در مجموع با مبلغ ۶۰۰ هزار تومان توزیع می‌شود. وی ارزش ریالی این سبد را 130 هزار تومان اعلام کرد و گفت: افراد می‌توانند به‌ انتخاب خود گوشت قرمز، مرغ، تخم‌مرغ، برنج، حبوبات، ماکارونی، لبنیات و روغن مایع خرید کنند. گفتنی است، بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی این بسته حمایتی در اختیار افرادی قرار خواهد گرفت که درآمد کمتر از سه میلیون تومان دارند و شاخص بهره‌مندی از این بسته حمایتی، درآمد سرپرست خانوار است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات