صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۱۲۷۶۸

اخبار کوتاه چهارشنبه 9 آبان

شهاب‌الدین صافی، رئیس انجمن علمی و تخصصی کلینیکال پاتولوژی دامپزشکی ایران گفت: در حال حاضر بالای ۹۰ درصد نیاز کشور به تولیدات مواد اولیه دارو‌های دامی و خوراکی با ارزبری بیش از ۵۰۰ میلیون دلار به دیگر کشور‌ها وابسته است. با توجه به پیشینه غنی کشورمان در درمان دام‌های بیمار و پیشگیری از بیماری‌های دامی و امکانات بالقوه موجود در کشور، جایگزینی تنها بخشی از این دارو‌ها نتیجه قابل توجهی برای اقتصاد کشور خواهد داشت.
دولت ایتالیا برای حمایت از خانواده و تشویق مردم به بچه‌دار شدن، به آن دسته از زوج‌هایی که در انتظار فرزند سوم باشند، یک قطعه زمین کشاورزی می‌دهد. همچنین آن دسته از خانواده‌هایی که به این طرح می‌پیوندند، می‌توانند یک وام مسکن تا 200 هزار یورو برای 20 سال و بدون بهره درخواست کنند تا بتوانند نخستین خانه خود را در مجاورت زمین اعطا شده، خریداری کنند.
دادگاه اقتصادی تاجیکستان با درخواست کمیته مالیات این کشور فعالیت بیش از 20 شرکت تجاری مربوط به شهروندان ایران را قطع کرد. رئیس دادگاه اقتصادی شهر دوشنبه در این باره گفت: اگرچه مسئولان این شرکت‌ها در دادگاه حضور نداشتند؛ ولی فرصت دارند برای بررسی مجدد این حکم درخواست تجدید نظر کنند.
پزشکی‌ قانونی استان تهران اعلام کرد: در شش‌ ماه نخست امسال ۵۲ هزار و ۸۰۴ نفر به‌ دلیل آسیب‌‌ دیدن ناشی از درگیری به پزشکی ‌قانونی‌های تهران مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۳۳ هزار و ۹۴۸ نفر مرد و ۱۸ هزار و ۸۵۶ نفر زن بوده‌‌اند. گفتنی است، این میزان نسبت به سال پیش 5 درصد رشد را نشان می‌دهد.
ترکیه از آغاز سال ۲۰۱۳ تاکنون ۹۹ هزار و ۶۹۱ باب واحد مسکونی به اتباع خارجی فروخته است. گفتنی است، در هشت ماه از سال ۲۰۱۸ شهروندان عراق، ایران، عربستان سعودی، کویت، روسیه و افغانستان به ترتیب بیشترین تعداد خانه در ترکیه را خریداری کرده‌اند.
قاسم الاعرجی، رئیس سازمان امنیت ملی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: عقب‌نشینی «نیروهای دموکراتیک سوریه» و بازگشت دوباره داعش در شرق دیرالزور بسیار سؤال‌برانگیز است؛ به‌ ویژه اینکه این اتفاق در نزدیکی مرزهای مشترک عراق و سوریه رخ داده است.
به تازگی اختلافاتی میان اعضای کنگره آمریکا و دیگر منتقدان تندرو با وزارت خزانه‌داری این کشور بر سر کیفیت اعمال تحریم‌های ایران و الزام تحریم کردن سوئیفت به وجود آمده است و کنگره آمریکا بیش از پیش بر مواضع خود در این زمینه پافشاری می‌کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات