صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۱۲۷۹۹

از کاهش کارآمدی تا تحقیر رئیس‌جمهور

1ـ تحقیر رئیس‌جمهور از سوی اصلاح‌طلبان
عبدالله ناصری، مشاور رئیس دولت اصلاحات که پیش از این مدعی شده بود دولت روحانی، رحم اجاره‌ای اصلاح‌طلبان است‌، اظهار داشت: «روحانی از اصلاح‌طلبان فرار کرد. او پس از انتخابات فردی را برای ریاست دفتر خود انتخاب کرد که بر ضد جریان‌های حامی ایشان در انتخابات است. حتی در جریان انتخابات هم آقای واعظی در ستاد انتخابات به دلیل اینکه اصلاح‌طلبان در آنجا فعالیت می‌کردند، حضور نداشت. در کنار این تصمیم، آقای روحانی رابطه خود با معاون اول‌شان را هم کمتر کردند و اختیارات آقای جهانگیری را کاهش دادند. آقای روحانی به حدی این روزها نسبت به افکار عمومی و جامعه بی‌تفاوت هستند که حتی سخنگویی برای دولت انتخاب نکرده‌اند. چندین ماه است که هیچ خبری از سخنگوی جدید نیست. آقای روحانی اگر حمایت اصلاح‌طلبان را نداشتند در سال 1392 در نهایت 3 درصد رأی به دست می‌آوردند. در سال 1396 هم به واسطه حمایت اصلاح‌طلبان بود که ایشان در انتخابات پیروز شدند.»

2ـ کاهش صبر یا کاهش کارآمدی!
ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: «شرایط امروز کشور به شکلی است که حاشیه‌ها با اهمیت‌تر از اصل موضوعات شده و ممکن است یک مسئله کوچک به یک بحران تبدیل شود. این امر هم به خاطر این است که مردم و مسئولان کشور برای به نتیجه رسیدن عجله دارند یا اینکه همه به دنبال این هستند که ظرف چند ماه به آنچه می‌خواهند، برسند و این باعث شده گاهی اوقات به مدیران و دست‌اندرکاران اجازه کار و فعالیت مناسب و با آرامش داده نشود. به قدری مدیر را درگیر حاشیه می‌کنند یا خود او درگیر حواشی امور می‌شود که روند اصلی کار به حاشیه رانده می‌شود.» این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که پس از گذشت بیش از یک سال از عمر این شورا، اعضا در انتخاب شهردار تهران ناتوان هستند و باید گفت چیزی که کم شده نه صبر و تحمل مردم برای تحقق خواسته‌های‌شان، بلکه کارآمدی شورای شهر است.

3ـ جسد جمال خاشقجی در اسید حل شده است
یاسین آکتای، مشاور رئیس‌جمهوری ترکیه به روزنامه حریت گفت: «قاتلان جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی پس از کشتن وی، تنها به قطعه‌ قطعه کردن جسدش اکتفا نکردند، بلکه جسدش را در اسید حل کردند.» این سخنان پس از اظهارنظر یک مقام ترکیه‌ای به روزنامه واشنگتن‌پست است که گفته بود، مقامات ترکیه روی این فرضیه کار می‌کنند که جسد خاشقجی در اسید حل شده باشد. این مسئول ترکیه‌ای که نامش را فاش نکرده، گفت: مدارک بیولوژیکی به دست آمده از باغ کنسولگری نشان می‌دهد جسد خاشقجی در مکانی نزدیک به مکان قتلش سر به نیست شده، به گونه‌ای که دیگر نیازی به دفن جسد او نبوده است. این در حالی است که ریاض پیشتر اذعان کرده بود، خاشقجی در پی مشاجره با افرادی که در کنسولگری با او ملاقات داشتند، کشته شده است؛ اما جامعه جهانی این داستان را باور نمی‌کند.

4ـ پنتاگون آماده حمله سایبری علیه روسیه می‌شود
خبرگزاری «اسپوتنیک» نوشت: «برخی از مقامات دولت آمریکا اعلام کردند، در صورتی که روسیه در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در سال جاری میلادی دخالت مستقیم کند، پنتاگون به مسکو حمله سایبری می‌کند.» بر اساس اعلام این رسانه، وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» در این زمینه اعلام کرد: «اقدامات احتیاطی در این زمینه را به انجام رسانده و در صورتی که مسکو به صورت مستقیم در انتخابات میان‌دوره‌ای ماه نوامبر دخالت کند، این کشور هدف حمله سایبری قرار می‌گیرد.» مقامات آگاه در دولت آمریکا در این باره گفته‌اند در راستای آمادگی‌‌ها برای انجام این حمله سایبری، هکرهای ارتش آمریکا دستورات لازم را برای دسترسی‌ به سیستم‌‌های سایبری روسیه دریافت کرده‌‌اند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات