سیاسی >>  انقلاب اسلامی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۱۲۸۱۵

13 آبان معنادار و سراب تحريم!

مردم ايران در اوج ناباوري دشمنان و برخي واداده‌هاي داخلي با وجود پاره‌اي گله‌گذاري‌ها از وجود مشکلات معيشتي و اقتصادي، بار ديگر متحد و يکپارچه 13 آباني «متفاوت»، «معنادار» و «تماشايي»‌تر از گذشته خلق کردند؛ چرا که به فراست دريافتند ترامپ در سوداي انتقام از مردمي است که پيروز چالش چهل ساله با آمريکاي جنايتکار است.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی / فتح الله پریشان

ديروز فضاي مجازي و رسانه‌اي جهان دو تصوير را ثبت کردند که تحليل محتوا و بازکاوي نشانگان استعاره‌اي آنها ترجمان عمق شخصيت و عقبه فرهنگي آنهاست؛ تصويري از استواري مردماني که خرد و کلان آمدند تا چهارمين شکست را به ابرقدرتي ستم‌پيشه و متبختر تحميل کرده و با فرياد رسا اعلام کنند ما همچنان تداوم‌بخش راه کساني هستيم که در سه‌گانه‌هاي 13 آبان 1343، 1357 و 1358 بيني شيطان اکبر را به خاک ماليده‌اند. مردم ايران در اوج ناباوري دشمنان و برخي واداده‌هاي داخلي با وجود پاره‌اي گله‌گذاري‌ها از وجود مشکلات معيشتي و اقتصادي، بار ديگر متحد و يکپارچه 13 آباني «متفاوت»، «معنادار» و «تماشايي»‌تر از گذشته خلق کردند؛ چرا که به فراست دريافتند ترامپ دچار اشتباه محاسباتي شده و خام‌انديشانه با کليد زدن تحريم‌هاي ثانويه و افزايش فشارهاي اقتصادي در سوداي انتقام از مردمي است که پيروز چالش چهل ساله با آمريکاي جنايتکار است و به نوستالوژي پيروزي و استقامت در برابر قدرت‌هاي زياده‌خواه افتخار مي‌کند.

اما تصوير دوم، از آنِ ترامپ بود که با انتشار تصويري مشمئزکننده و شبيه‌سازي شده از پوستر سريالي هاليوودي در پست توئيتري‌اش به موضوع بازگشت تحريم‌ها پرداخت و به شدت مورد تمسخر رسانه‌هاي جهاني و مايه طنز کاربران ايراني قرار گرفت. تحليلگران اقتصادي و سياسي در مباحثي تحليلي ظرفيت‌ها و امکانات محدود آمريکا براي به زانو درآوردن ايران در دومين مرحله تحريم‌ها که قرار است از امروز بخش‌هاي کشتيراني، مالي و انرژي ايران را هدف قرار ‌دهد، بررسي کردند. زشتي اين تصوير در لابه‌لاي ادعاهاي گزاف يادداشت وزير خزانه‌داري آمريکا در روزنامه‌اي انگليسي و بيانيه دو روز پيش ترامپ موج مي‌زد که سرشار از کينه، نفاق و حرص انتقام از ملت ايران به دليل خلق سه‌گانه تحقيرِ حاکمان آمريکايي بود. آنها با دورويي وقيحانه نوشتند، ما دنبال رنج ملت ايران از اين تحريم‌ها نيستيم؛ در حالي که در حکم اخير دادگاه لاهه آمده است، آمريکا موانعي براي ارسال دارو، مواد غذايي، کشاورزي و وسايل بهداشتي به ايران ايجاد کرده است.

گفتني است، اولين نشانه استيصال هيئت حاکمه واشنگتن در موفقيت دور جديد تحريم‌ها که به نظر مي‌رسد بيشتر دنبال تصويرسازي دروغين رسانه‌اي از آنها به مثابه لولوخرخره براي ايجاد هراس در مردم با برهم زدن امنيت رواني و ايجاد تلاطم در بازار ايران و در نهايت کشاندن مسئولان دولت به ميز مذاکره مجدد هستند، اين است که هشت کشور عمده خريدار نفت ايران از سوي خود آمريکايي‌ها معاف شدند و اين، يعني آمريکا قادر نيست الزامات تحريم ايران را فراهم کند و مانع از دور زدن تحريم‌ها از سوي ايران شود..


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علی اصغر حبیبیان
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
0
0
باسلام و سپاس.لطفا غافل از حادثه 13 آبان سال 65 ماجرای رسوایی امریکا در دور زدن ابتکار و مدیریت جنگ8ساله توسط ایران،تحت عنوان واتر گیت ایرانی نباشید که خود این ماجرا هم سهم بسزایی در پیروزی با استکبار ستیزی داشت.ایضا عنوان هفته تربیت که از یادگاریهای شهید عزیز رجایی(رض)است که درونش مبارز پروری علیه ظلم استبداد و استکبار است،ونیز رسوایی جدید امریکا در تحریمات جدید در13 آبان 97!! آری 13 آبان یادآور 6 حادثه ضد استکباری است!!این 13 آبان چه رمزی در انقلاب الهی امام(رض)دارد،بماند و تأمل..یاعلی..
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات