صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۱۲۸۲۳

از ادعای مضحک تا بسته محرمانه

1ـ گزینه مذاکره با آمریکا سوخته است
وبگاه روزنامه لبنانی «الاخبار» تیتر یک صفحه نخست خود را به گزارشی درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران اختصاص داد و با انتشار تصاویری از راهپیمایی 13 آبان در گزارش خود به نقل از «حسین رویوران» کارشناس امور منطقه‌ غرب آسیا نوشت: درست است که آمریکا نقشه‌ها را ترسیم می‌کند؛ اما ایران هم نقشه‌ها برای چگونگی مقاومت را ترسیم می‌کند، امروز در ایران همبستگی اجتماعی بزرگ بر سر این مسئله وجود دارد که اراده ایرانی‌ها بر پذیرش تحریم‌ها و روبه‌رو شدن با آنهاست. سه سال پیش ما خواهان گفت‌وگو با آمریکا بودیم، آن زمان ایران با آمریکا وارد گفت‌وگو شد و توافق هسته‌ای را امضا کرد و بعدها از تعهد خود به آن شانه خالی نکرد؛ اما آمریکا دبه درآورد و با این اتفاق، دیگر کسی در ایران نیست که خواهان گفت‌وگو با آمریکا باشد؛ چون این گزینه سوخته است و همبستگی رسمی و اجتماعی بر سر این قضیه نقطه قوتی برای حکومت ایران شمرده می‌شود.

2ـ ادعای مضحک!
احمد شیرزاد، نماینده پرحاشیه مجلس ششم گفته است: «ما اصلاح‌طلب هستیم، اما پیش از اینکه نگران اصلاح‌طلبان باشیم، باید نگران دموکراسی و مردم‌سالاری در کشور بود. اگر هم روزی مردم به ما رأی ندادند، باید خود را اصلاح کنیم و مردم را سرزنش نکنیم. البته گاهی می‌توان مردم را هم نقد کرد که اشکالی ندارد، تابع نظر و رأی مردم هستیم، اما دلیلی هم ندارد همیشه این رأی را درست بپنداریم. می‌توان نظر مردم را نقد کرد و ایراد گرفت.» این ادعای مضحک شیرزاد در حالی مطرح می‌شود که سابقه شبه‌کودتای اصلاح‌طلبان در سال 88 و اردوکشی خیابانی در نپذیرفتن نتیجه انتخابات با اختلاف 11 میلیون رأی، هنوز در خاطر مردم زنده است. این جریان حتی در توهین آشکار به مردم و تقسیم‌بندی کیفی آرای مردم، آنها را به رأی روستایی و شهری و بی‌سواد و باسواد تقسیم‌بندی می‌کند.

3ـ کشورها تحریم‌های آمریکا را دور می‌زنند
«فن هیپل» معاون اسبق امنیت ملی کاخ سفید در زمینه علوم و فناوری اظهار داشت: خروج ایالات متحده آمریکا از برجام اشتباه وحشتناک دولت ترامپ بود. ایالات متحده آمریکا نزد دیگر اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد، آلمان و اتحادیه اروپا اعتبار خود را از دست داده است. وی در ادامه تأکید کرد: اگر ایران با پایان دادن به رعایت مفاد برجام واکنش نشان دهد، ممکن است ما در مسیر جنگ قرار بگیریم. ایالات متحده آمریکا توان تحمل جنگ غیر ضروری و پر هزینه دیگری را ندارد. او در ادامه گفت: ایالات متحده آمریکا نمی‌تواند تصمیمات خود را بر ایران تحمیل کند و کشورها این تحریم را دور خواهند زد. دشوار است که باور کنیم ایالات متحده آمریکا می‌تواند مانع این کار شود.

4ـ بسته محرمانه برای مدیریت تحریم‌های جدید آماده شد
سعید باستانی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه از سال گذشته سناریوهای گوناگونی برای برخورد با تحریم‌های احتمالی آمریکا بر ضد کشور تهیه شده است، اظهار داشت: کمیسیون صنعت و معدن مجلس با تشکیل 10 کارگروه همه صنایع نفت، آب و برق، پتروشیمی و حتی خودروسازی را بررسی کرده و برنامه‌ریزی لازم را درباره برخورد با تحریم‌های اعمالی انجام داده است. وی با بیان اینکه این برنامه‌ها مورد تأیید دولت قرار گرفته و به تدریج در حال اجرا است، افزود: به دلیل محرمانه بودن این برنامه‌ها نمی‌توانیم جزئیاتی از آنها را بیان کنیم. باستانی گفت: البته ما معتقدیم مشکلات وجود دارد؛ اما با این برنامه‌ریزی‌ها اقدامات لازم را برای مدیریت صنایع کشور اعمال خواهیم کرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات