سیاسی >>  انقلاب اسلامی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۱۲۸۵۹

هفته وحدت و مبارزه با بدعت

رواج برخي مراسم عجيب و غريب بي بنياد به اسم "عيدالزهرا" و يا برگزاري مراسمي نوپا با عنوان "ايام محسنه" که با مخالفت صريح مراجع عظام شيعه همراه بوده است، بدعت‌هاي خطرناک و اقدامات تفرقه افکني در آستانه هفته وحدت است که به نوعي بازي در پازل دشمن به حساب مي‌آيد
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی / مهدی سعیدی

پايان ايام محرم و صفر و فرارسيدن ماه ربيع، سرآغاز فصلي نو در جهان اسلام است که در نيمه آن سالروز ميلاد مسعود خاتم النبين(ص) قرار دارد. هرچند در بين فرق مسلمين در مورد اين روز اختلاف نظري وجود دارد، اما اين اختلاف در تاريخ نبايد موجب آن شود که اصل توجه به وجود مبارک پيامبر اکرم(ص)کمرنگ گردد. بحمدالله به برکت وجود مصلحان و بزرگ مرداني چون حضرت امام خميني(ره) سال‌هاست که اين ايام "هفته وحدت" ناميده مي‌شود، و اين تهديد به فرصتي براي تجلي حقيقي اسلام محمدي(ص) بدل گرديده است.

واقعيت آن است که هر چه مي‌گذرد ضرورت "دکترين وحدت" در جهان اسلام بيش از پيش آشکار مي‌گردد. صف‌بندي‌هاي ناصواب برخواسته از سناريوي چندين سده‌ي استعمارگران و بيگانگاني است که صدها سال است چشم طمع به منابع و ثروت‌هاي سرزمين‌هاي اسلامي دوختهاند! سناريو انگليسي "اختلاف بينداز و حکومت کن"، حربه‌اي نيست که تنها جهان اسلام زخم خورده آن باشد، تمام سرزمينهاي استعمارزده از قاره سرخ و سياه و زرد، با تمام وجود اين داغ را بر پيکره خود احساس مي‌کند و بسياري از اين جوامع هنوز نتوانسته‌اند از اين گرداب رهايي يابند!

جامعه انساني بدون صف بندي و تکثر حيات نمي‌يابد، اما جبهه‌بندهاي ساختگي - که ايجاد اختلاف بين شيعه و سني از جمله آن است - با اين هدف دنبال مي‌شود که صف‌بندي‌هاي حقيقي در جهان شکل نگيرد. جبهه بندي حقيقي اين عالم تقابل اردوگاه بندگان خدا و اردوگاه بندگان شيطان و نفس اماره است که در قالب دوگانه‌هايي چون جبهه عدالت‌خواهان و جبهه زياده‌خواهان، اردوگاه استضعاف و اردوگاه استکبار، جبهه اسلام ناب محمدي(ص) و جبهه اسلام آمريکايي، ... قابل تشريح است. اما شيطان صفتان با اغواي آدميان در تلاشند تا نظم جهان را آنطور که منافعشان تامين مي‌شود، چينش کنند!

نگاه‌هاي بصير به خوبي مي‌بينند که در سال‌هاي اخير اين صف‌بندي‌هاي جعلي چگونه جهان اسلام را در آتش "جنگ‌هاي نيابتي" فرو برده است و منفعت آن را دشمنان حقيقي اسلام و بشريت کسب مي‌کنند. قلب‌هاي سليم و عقل‌هاي تربيت يافته در مکتب نبوي(ص) در پس نقش‌آفريني "تسنن آمريکايي" و "تشيع انگليسي" که تکفير و انتحار و جنايت و اختلاف را به ابزاري براي تخريب مکتب محمد مصطفي(ص) بدل ساخته‌اند، دست‌هاي آلوده صهيونيسم بين‌الملل و اليگارشي يهود را مشاهده مي‌کنند و فريب تصويرسازي فريبنده رسانه‌هاي غربي را نخواهند خورد!

رواج برخي مراسم عجيب و غريب بي بنياد به اسم "عيدالزهرا"  که اعتبار تاریخی نیز ندارد و يا برگزاري مراسمي نوپا با عنوان "ايام محسنه" که با مخالفت صريح مراجع عظام شيعه همراه بوده است، بدعت‌هاي خطرناک و اقدامات تفرقه افکني در آستانه هفته وحدت است که به نوعي بازي در پازل دشمن به حساب مي‌آيد که بدون شک دست بيگانگان و دشمنان اسلام را در پس آن بايد مشاهده نمود. هرچند به ظاهر اين امور بدست جاهلاني صورت مي‌گيرد که از حب اهل بيت(ع) و برائت از دشمنان ايشان سخن مي‌گويند و خود را عاشق و دلداده آن بزرگان معرفي مي‌کنند! بدون شک اين گونه اقدامات در منطق اهل بيت(ع) که مفسر امروزين آن زعيم بزرگ انقلاب اسلامي حضرت امام خامنه اي است، جايي نداشته و در تعارض با خط و مرام آن بزرگواران خواهد بود، که بايد از آن برائت جست!

ماه ربيع تعلق به رحمت للعالمين(ص) دارد، همان که به فرموده امير سخن در نهج‌البلاغه؛ خداوند متعال ايشان را فرستاد تا گنجينه‌هاي خرد را در ميان انسانها برانگيزانند: «و يثيروا لهم دفائن العقول». عقل هدايت يافته محمديه(ص)، عقل بصيرت يافته‌اي است که به سادگي بر ضرورت "وحدت" به مثابه دکترين رهايي بخش جهان اسلام و غلبه بر استکبار جهاني شهادت خواهد داد.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
اکبر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
0
0
وجدانا اگه کس دیگه ای این مطلب رو می نوشت منتشر می کردید؟ شعاری و بی محتوا است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات