صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۱۲۸۹۴

از شکست آمریکا تا پیروزی مقاومت

1ـ بولتون و آرزوهای خام ضد ایرانی!
به گزارش خبرگزاری «رویترز» یک هفته پس از اجرای دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران و در حالی که مقامات واشنگتن مدعی هستند اقدامات بشردوستانه را از قانون تحریم‌ها استثنا کرده‌اند، جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: «باید آنقدر به ایرانی‌ها فشار بیاوریم تا مثل لیمو آب‌شان درآید.» بولتون در حالی از فشار بر ایران سخن می‌گوید که نگرانی از افزایش قیمت نفت و بازگشت بومرنگ تحریم‌های ایران به اقتصاد آمریکا سبب شده واشنگتن از سیاست صفر کردن صادرات نفت ایران عقب‌نشینی کند. رویترز در ادامه نوشت: اصطلاحی که جان بولتون درباره ایرانی‌ها به کار برده است، ۱۰۰ سال پیش از این از سوی اریک کیدز، سیاستمدار انگلیسی در سال ۱۹۱۸ استفاده شده بود. کیدز این اصطلاح را پس از جنگ جهانی اول برای پرداخت غرامت از سوی آلمان به متفقین به کار برد و گفت: «باید آنقدر به آلمانی‌ها فشار بیاوریم که مثل لیمو آب‌شان درآید.» جالب اینجاست که بولتون در ادامه سخنان خود مدعی شد: «همین الآن هم ایرانی‌ها راه‌هایی را پیدا کرده‌اند تا تحریم‌های نفت و سازوکارهای مالی را کنار بزنند.»

2ـ هادیان سیاسی نقش خطیری در روشنگری دارند
امیرسرتیپ حاتمی در هشتمین همایش هادیان و مسئولان سیاسی نیروهای مسلح که به میزبانی معاونت سیاسی سازمان عقیدتی‌ـ سیاسی وزارت دفاع برگزار شد، مسئولان و هادیان سیاسی نیروهای مسلح را فرماندهان و افسران جنگ روشنگری در عصر حاضر دانست و اظهار داشت: رساندن یک پیام واقعی و صحیح و روشنگری در این فضا به کاری بسیار سخت و پیچیده مبدل شده است و هادیان سیاسی در این حوزه نقش خطیری را بر عهده دارند. وزیر دفاع با اشاره به دستاوردهای دفاعی کشور در وضعیت تحریم 40 ساله تأکید کرد: پیشرفت‌های صنعت دفاعی و نیروهای مسلح در شرایط کنونی با تدابیر حکیمانه فرمانده معظم کل قوا، اتکا بر ظرفیت‌های داخلی و توان دانشمندان متخصص صنعت دفاعی محقق شده است و این در حالی است که دیگر بخش‌های کشور شرایطی به مراتب آسان‌تر از شرایط دفاعی و نظامی را دارند و می‌توانند با توجه به بهره‌برداری صحیح از ظرفیت‌های عظیم کشور بر مشکلات فائق آیند.

3ـ محور مقاومت، کابوس آمریکا و هم‌پیمانانش
اندیشکده آمریکایی «مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌الملل» در گزارشی به قلم «برایان کتز» با اذعان به شکست واشنگتن در برابر محور مقاومت در منطقه، می‌نویسد: محور مقاومت، امروز بیش از آنکه شبیه به یک رابطه «حامی و نیروی نیابتی» باشد، یک اتحاد به رهبری ایران با محوریت امنیت جمعی و بازدارندگی گسترده است. ایران نفوذ و جای پای خود در عرصه‌های کلیدی خاورمیانه را تضمین کرده و حمایت گسترده را در سراسر منطقه در میان ملت‌ها فارغ از آنکه دولت‌های حاکم در کشورها چگونه می‌اندیشند، به دست آورده است. در بخش دیگری از این گزارش آمده است: طلوع محور مقاومت، آزمونی دشوار برای استراتژی آمریکا در خاورمیانه، تهدیدی مستقیم برای متحدان و منافع منطقه‌ای واشنگتن و چالشی کلیدی برای سیاست‌گذاران در کاخ سفید است که در حال از دست دادن منافع و پایگاه خود در خاورمیانه هستند.

4ـ شکست آمریکا در ایجاد اجماع بر سر تحریم‌
حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در انگلستان در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» با بیان اینکه آمریکا در محدود کردن کشورمان شکست ‌خورده است، گفت: معافیت‌هایی که آنها برای بسیاری کشورها صادر کرده‌اند، به این معنا است که ایالات متحده در ایجاد اجماع میان کشورها برای اعمال متحد تحریم‌ها علیه ایران شکست خورده است. وی در پاسخ به پرسش «کریستین امان‌پور» مبنی بر اینکه آیا ایران شروط پمپئو را برآورده خواهد کرد، گفت: «البته که خیر، زیرا اینها ادعا هستند، آنها اتهامات بی‌اساسی‌اند که ایالات متحده علیه ایران مطرح می‌کند.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات