صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۱۲۹۱۲

از خشم عربستان تا انتقاد آلمان

1ـ حماس حزب‌اللّهی دیگر خواهد شد!
به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، آویگدور لیبرمن وزیر جنگ مستعفی رژیم صهیونیستی با اذعان به توانایی حماس در شلیک چند صد فروند راکت به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در مرز غزه آن هم فقط طی 24 ساعت، گفت: «بی‌معنی است که حماس حدود 500 فروند راکت شلیک کند... و آن وقت سران حماس از کابینه امنیتی اسرائیل مصونیت دریافت کنند.» این مقام صهیونیست که آخرین روزهای خود را در سمت وزارت جنگ سپری می‌کرد، با هشدار درباره اینکه سیاست کابینه اسرائیل سبب خواهد شد حماس از نظر قدرت نظامی به تهدیدی بالفعل برای صهیونیست‌ها تبدیل شود، افزود: «در عرض یک سال، چیزی مشابه حزب‌الله خواهیم داشت، با تمام جزئیات.» گفتنی است، پس از دو روز تبادل آتش و شلیک شدن صدها فروند موشک مقاومت به سمت اراضی اشغالی و تحمیل سه کشته و 85 زخمی به صهیونیست‌ها، کابینه امنیتی این رژیم در نهایت به پذیرش توافق آتش‌بس با گروه‌های مقاومت در غزه رأی داد.

2ـ آقای روحانی هزینه عملکردش را نمی‌پردازد
«صادق زیباکلام» نوشت: رئیس‌جمهور همچنان به روال گذشته به جای عمل‌گرایی و رسیدگی به مطالبات جامعه و جریان حامی خود، صرفاً به بیان سخنانی زیبا اکتفا می‌کند. گویا آقای روحانی تصور می‌کند همچنان می‌توان با آنچه «گفتار درمانی» خوانده می‌شود، مسائل را حل کرد. این فعال اصلاح‌طلب در ادامه نوشت: اگر فردا انتخابات برگزار شود، آقای روحانی دیگر مورد استقبال مردم قرار نخواهد گرفت. این یعنی رئیس‌جمهور چیزی حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد پایگاه رأی خود را از دست داده، اما همچنان در عالم خود سیر می‌کند، جهانی که هیچ ارتباطی با واقعیت‌های کنونی جامعه ایران ندارد. منتهی آقای روحانی همه هزینه را نمی‌پردازد؛ بلکه هزینه به پای اصلاح‌طلبان و کسانی نوشته می‌شود که با تمام وجود مردم را تشویق کردند تا با شرکت در انتخابات به آقای روحانی رأی بدهند. کارنامه عملکردی دولت دست جریان حامی را بسته است.

3ـ رژیم سعودی از ترامپ خشمگین است!
زمانی که ترامپ در تابستان امسال از عربستان خواست برای پر کردن جای خالی نفت ایران تولید خود را افزایش دهد، ریاض با کمال میل این خواسته واشنگتن را پذیرفت؛ اما به گفته منابع آگاه در اوپک وقتی ترامپ در چرخشی ناگهانی معافیت‌هایی از تحریم ایران به هشت کشور مصرف‌کننده اعطا کرد، از پیش به عربستان اطلاعی نداد. منابع مطلع در این باره می‌گویند: «اکنون سعودی‌ها که از اقدام آمریکا به خشم آمده‌اند، نگرانی‌هایی را در مورد مازاد عرضه موجود در بازار مطرح کرده‌اند و در حال بررسی کاهش تولید اوپک و متحدانش به میزان حدود 4/1 میلیون بشکه در روز هستند.» این منابع آگاه همچنین می‌افزایند: «سعودی‌ها از دست ترامپ خیلی عصبانی هستند. آنها دیگر به ترامپ اعتماد ندارند و به صورت جدی دارند به کاهش تولید فکر می‌کنند. آنها درباره معافیت‌های اعطا شده به مشتریان نفتی ایران تسلیم (تصمیم ترامپ) نشده‌اند.»

4ـ گرهارد شرودر: آمریکا مانند اشغالگر با ما رفتار می‌کند
به گزارش روزنامه اتریشی «استاندارد»، گرهارد شرودر، صدر اعظم اسبق آلمان در سخنانی به شدت از سیاست تجاری آمریکا انتقاد کرد و خواستار نزدیکی آلمان به چین شد. وی که در مصاحبه با خبرگزاری «رویترز» سخن می‌گفت، تصریح کرد: ما نمی‌توانیم اجازه دهیم مانند یک کشور اشغال شده با ما رفتار شود. آلمان باید در این شرایط به سمت متحدانی نگاه کند که منافع مشابهی با آنها دارد. وی با بیان اینکه نباید در جنگ اقتصادی کنار آمریکا بایستیم، افزود: ما باید به طور قطعی در مناقشات تجاری آمریکا با چین قاطعانه منافع اقتصادی خود در بازار چین را محقق کنیم.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات