صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۱۲۹۱۴

اخبار کوتاه شنبه 26 آبان

دکتر مهدی رضوی، استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی گفت: طبق آخرین آمار بانک مرکزی، حدود 95 درصد حساب‌های بانک‌های دولتی و غیر دولتی ما زیر 50 هزار تومان موجودی دارند. الآن اگر یک خانواده دو نفره از تهران به مشهد سفر کند، حداقل یکی دو میلیون تومان هزینه دارد و هزینه رفتن به فرودگاه امام بیش از 50 هزار تومان می‌شود. وی افزود: این آمار گویای خیلی حرف‌ها است. یک زمانی بیش از 98 درصد دارایی‌های نظام بانکی برای مردم بود و فقط کمتر از دو درصد این دارایی‌ها به دولت اختصاص داشت.
جیمز جفری، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور سوریه می‌گوید، واشنگتن برای مقابله با ایران شریکی بهتر از عربستان سعودی ندارد و بدون سعودی‌ها نمی‌تواند آنچه را که امروز [علیه ایران] انجام می‌دهد، انجام دهد. وی بدون اشاره به اینکه ایران اصلی‌ترین نیروی مقابله‌کننده با گروه تروریستی داعش در منطقه بوده، مدعی شد: «اگر نتوانیم از پس مشکلات پیش رو برآییم، ایران داعشی دیگر ایجاد خواهد کرد!»
علی‌رضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی  گفت: برخلاف تصور برخی، آیت‌الله علم‌الهدی در مسائل اجرایی هیچ‌گونه دخالتی نکرده و نمی‌کنند. حتی در موضوع کنسرت نیز ما در شورای فرهنگ عمومی به این نتیجه رسیدیم که مجموعه‌ای را ایجاد کنیم تا به یک دستورالعمل برسند. وی تأکید کرد: آقای علم‌الهدی و آقای رئیسی واقعاً در این حوزه‌ها دخالتی نداشته و ندارند و ما روابط خوبی با آنها داریم.
«برایان هوک» رئیس گروه موسوم به «اقدام ایران» در مصاحبه‌ای با رسانه صهیونیستی i24 در پاسخ به پرسشی درباره اعطای معافیت‌های نفتی ایران به هشت کشور اعتراف کرد: «مجبور بودیم به حدود هشت کشور معافیت اعطا کنیم چون نمی‌خواستیم قیمت نفت به ۹۰ تا ۱۰۰ دلار به ازای هر بشکه برسد.»
با افزایش آمار خودکشی در انگلیس، نخست‌وزیر این کشور به تازگی تصمیم به کاهش آمار خودکشی گرفته است؛ در همین راستا «ترزا می» برای نخستین بار در جهان «مای جکی دوئل» را به سِمت وزیر پیشگیری از خودکشی و بیماری‌های روحی و روانی منصوب کرده است.
آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید در بیانیه‌ای با اشاره به اوضاع فاجعه‌بار مردم یمن بر اثر تجاوز نظامی سعودی‌ها، تأکید کرد: در این برهه از زمان بر مؤمنان واجب است به کمک غذایی و درمانی مردم یمن بشتابند و به هر وسیله‌ای صدای مظلومانه آنها را به گوش جهانیان برسانند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات