صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۱۲۹۴۳

از خواهش‌های نتانیاهو تا بی‌اعتباری اروپا

1ـ خواهش‌های بیهوده نتانیاهو از شرکای سیاسی‌اش!
پایگاه «النشره» در مطلبی نوشت: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از تصدی وزارت جنگ این رژیم از سوی خودش پس از استعفای «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ این رژیم خبر داد. «بنیامین نتانیاهو» در واکنش به درخواست‌ها برای برگزاری انتخابات زودهنگام گفت: در حال حاضر، دعوت به انتخابات زودهنگام امری غیر مسئولانه خواهد بود. وی همچنین از شرکای خود در دولت ائتلافی خواست که دولت را سرنگون نکنند. این در حالی است که نشست نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با احزاب حاضر در کابینه ائتلافی خود بدون دستیابی به هیچ نتیجه مشخصی پایان یافت. گفتنی است، به دنبال شکست سنگین صهیونیست‌ها از مقاومت فلسطین در تهاجم اخیر به نوار غزه، آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی استعفا داد. پس از این رویداد، برخی دیگر از وزرای کابینه ائتلافی نتانیاهو نیز تهدید به انجام چنین کاری کرده و لذا با شکست مذاکرات مذکور، کابینه ائتلافی وی در معرض فروپاشی قرار گرفت.

2ـ اروپا و اعتباری که در حال از بین رفتن است
وبگاه شبکه خبری «بلومبرگ» در تحلیلی با اشاره به شکست کشورهای اروپایی در برخوردار کردن ایران از مزایای توافق هسته‌ای برجام نوشته، اروپا در حال از دست دادن اعتبار در مسئله تحریم‌های ایران است. به  نوشته این وبگاه، سران اتحادیه اروپا از مدت‌ها پیش خواستار آن شده‌اند که این اتحادیه مستقل‌تر عمل کرده و نقش بین‌المللی‌اش را تقویت کند؛ اما شکست آنها در پیدا کردن راهی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران نشان می‌دهد، آنها تا چه اندازه با این هدف فاصله دارند. بلومبرگ نوشته است: «مسئله بسیار آسیب‌زا این است که دولت‌های بزرگ اروپایی به جای آنکه خودشان داوطلب انجام این کار شوند، سعی می‌کنند آنها را به کشورهای ضعیف‌تر همسایه‌شان پاس بدهند. انگیزه‌شان روشن است: هر چه کشور مورد نظر بیشتر باشد، خطر عصبانی کردن ترامپ بیشتر است.»

3ـ تحریم «استقبال از رئیس‌جمهور» از سوی ستاد انتخاباتی
رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام حسن روحانی در آذربایجان غربی، استقبال از رئیس‌جمهور در سفر به این استان را تحریم کرد! حمید صداقت‌پیشه در بیانیه‌ای با اشاره به وعده‌های انتخاباتی آقای روحانی و تأکید بر محقق نشدن آن با انتقاد از عملکرد دولت و وجود مشکلات اقتصادی، می‌نویسد: در قبال همه‌ بی‌توجهی‌ها و عدم انجام وعده‌ها و تعهدات، این جانب به عنوان رئیس ستاد مرکزی انتخاباتی شما در استان آذربایجان غربی از حضور و سخنرانی در مراسم استقبال معذور خواهم بود؛ چرا که هنوز تکلیف آن وعده‌ها در پیشگاه آن خیل عظیم اهل استان روشن نشده و همچنان تحقق آن تعهدات، مهم‌ترین مطالبات ایشان است. در چنین شرایط و وضعیتی، معتقد به این هستم که تکرار مکررات در جلسه‌ای محدود، دردی از مردم را درمان نخواهد کرد.»

4ـ اروپا به دنبال روی میز آوردن مسئله موشکی است
روزنامه اصلاح‌طلب «شرق» در مطلبی نوشت: «این روزها جامعه اروپایی در پی یافتن مکانی است تا سازمان اداری سازوکار موسوم به «گذرگاه ویژه مالی» (spv) را در آنجا مستقر کند. تاکنون سه کشور اروپایی امضاکننده برجام، آلمان، بریتانیا و فرانسه نشان داده‌اند تمایلی به میزبانی ندارند. اینکه چرا سه کشور اصلی جامعه اروپایی از رفتن زیر بار مسئولیت میزبانی شانه خالی کرده‌اند، محل سؤال است؛ اما می‌توان احتمال داد اروپا درصدد است با نگاهی فرابرجامی همه مسائلی که با ایران دارد، مانند مباحث و موضوعات حقوق بشر، موشکی و حضور در منطقه به ویژه سوریه را روی میز بگذارد و درباره آنها با تهران وارد مذاکره شود و متناسب با نتایج به دست آمده، الگوی رفتاری نهایی خود را تنظیم کند.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات