صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۱۲۹۴۴

اخبار کوتاه دوشنبه 28 آبان

طبق تحلیل داده‌های شرکت ردیابی نفت‌کش «کلیپر دیتا»، سعودی‌ها نفت کمتری را برای کشتی‌هایی که به سوی آمریکا رهسپار شدند، بارگیری کردند. تخمین میزان نفت بارگیری شده طبق این داده‌ها نشان می‌دهد، واردات نفت خام سعودی از سوی آمریکا، به کمترین میزان تاریخ خود خواهد رسید. فرستادن نفت کمتر به آمریکا به معنای این است که میزان ذخایر نفت خام آمریکا به زودی افت خواهد کرد و این موضوع قیمت‌ها را بالا خواهد برد.
محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود آقای جنتی به آقای احمدی‌نژاد به دلیل اظهارات و مواضع‌شان در حاشیه یا یکی از جلسات مجمع تذکر داده‌اند، گفت: یکی دو دفعه، بحث‌هایی درباره احمدی‌نژاد شد و یک بار هم خود ایشان حضور داشت. تذکر‌هایی داده شد، ولی ما اصولاً کشانده شدن این بحث‌ها را به مجمع، مصلحت نمی‌دانیم و من هم از افرادی بودم که ماجرا را متوقف کردم.
یک مقام آگاه درباره راه‌اندازی سامانه‌ پیام‌رسان مالی جایگزین سوئیفت، اظهار داشت: بانک‌های خارجی در حال اتصال هستند و دانه دانه به این سامانه جایگزین متصل می‌شوند. وی در پاسخ به این پرسش که این سامانه در چارچوب سپام است، گفت: بله البته بستر فقط سپام نیست و بانک مرکزی در حال ایجاد بسترهای جدید است و حتی با برخی بانک‌ها، کانال‌های متفاوت دیگری راه‌اندازی می‌شود.
«دیوید بیسلی» رئیس برنامه جهانی غذا خواستار نجات اقتصاد یمن و جلوگیری از مرگ ساکنانش بر اثر گرسنگی شد و افزود: اینکه مدام بگوییم فاجعه‌آمیز است، هیچ چیز را در یمن تغییر نمی‌دهد و از عمق فاجعه نمی‌کاهد‌. جامعه بشری باید شرمسار باشد؛ چرا که در سایه این مقدار از ثروت و دانش و فناوری که با خود دارد، نباید کودکی با شکم گرسنه به خواب برود.
وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: مجموع اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکایی در نزد چین در ماه سپتامبر 1/151 تریلیون بود که در مقایسه با ماه پیش از آن 13/7 میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است. در ماه اکتبر نیز چین سه میلیارد دلار از اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکایی خود را به دلیل جنگ تجاری پکن‌ـ واشنگتن فروخته است.
«برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «ما و ایران را روابط تاریخی و ریشه‌دار اجتماعی و فرهنگی به هم پیوند می‌دهد. با جدیت برای تقویت روابط و همکاری‌های اقتصادی دو کشور تلاش می‌کنیم.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات