صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۱۲۹۵۷

اخبار کوتاه سه‌شنبه 29 آبان

نعمت‌الله ترکی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با بیان اینکه رشد شهرنشینی بحران خطرناکی برای آینده کشور است، گفت: از سال 55 تاکنون جمعیت استان تهران از 3 میلیون نفر به 14 میلیون نفر رسیده است و همه روستاهایی که پیش از این معیشت شهرنشینان را تأمین می‌کردند، از بین رفته است. وی افزود: دولت سال آینده 73 هزار میلیارد تومان برای توسعه و اشتغال روستاها در نظر گرفته است که در قالب وام‌های بدون بهره از یک میلیارد ریال تا 10 میلیارد ریال در اختیار روستاییان قرار می‌دهد.
سه سناتور دموکرات از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به اتهام نقض قانون اساسی این کشور در انتصاب یک مقام بلندپایه شکایت کردند. این شکایت از سوی «ریچارد بلومنتال» از ایالت کانکتیکت، «شلدون وایتهاوس» از ایالت رودآیلند و «مازی هیرونو» از ایالت (هاوایی) در «دادگاه منطقه‌ای کلمبیا» مطرح شده است. در این شکواییه انتصاب «متیو ویتاکر» به عنوان کفیل وزارت دادگستری آمریکا بدون تأیید سنا خلاف قانون اساسی این کشور تلقی شده است.
بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در دیدار با عبدالکریم الدغمی، رئیس اسبق پارلمان اردن از وی خواست پیام شفاهی او را به عبدالله دوم، پادشاه اردن منتقل کند. بشار اسد گفت: «به پادشاه اردن بگویید ما به جلو چشم دوخته‌ایم نه به عقب.» به نظر می‌رسد این پیام بیشتر از اینکه پیام سیاسی باشد، پیامی سرزنش‌آمیز است؛ چرا که چشم دوختن به پیش ‌رو به معنای وجود مسئله‌ای در گذشته است که اسد تصمیم گرفته از آن چشم‌پوشی کند.
برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که مذاکره‌کننده ارشد ایران با FATF ممنوع‌الخروج شد؛ چرا که «میثم ن» با حضور در کنسولگری آمریکا در امارات درخواست تابعیت برای خود و خانواده‌اش کرده بود. گفتنی است، این فرد مسئولیت پیگیری و پیاده‌سازی ضوابط، دستورالعمل‌ها و مذاکره با مسئولان ارشد FATF در ایران را برعهده دارد!
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی سخنرانی در کمیته امور خارجی و نظامی پارلمان رژیم صهیونیستی «کنست» مدعی شد، به ‌جای جنگ داخلی در کابینه، باید با حضور ایران در منطقه مقابله کرد. وی همچنین تأکید کرد: انحلال کابینه در چنین زمانی فقط به نفع مقاومت در منطقه است.
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این پرسش که آیا برهم صالح حامل پیامی از مقامات ایران برای سعودی‌ها بود یا خیر، گفت: پیام خاصی از جانب دولت ایران برای دولت سعودی ارسال نشد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات