صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۱۳۰۱۰

اخبار کوتاه دوشنبه 5 آذر

حسینعلی حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه جمعی از نمایندگان طرح استیضاح محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه را تدوین کرده‌اند، اظهار داشت: امضاهای لازم برای این طرح به منظور تقدیم به هیئت‌رئیسه مجلس جمع‌آوری شده است. نماینده شاهین‌شهر در مجلس تصریح کرد: وزیر امور خارجه در چند روز گذشته در مصاحبه با یکی از پایگاه‌های خبری مدعی وجود پولشویی گسترده در کشور شده بود که نمایندگان برای روشن شدن این موضوع طرح استیضاح آقای ظریف را تدوین کرده‌اند.
حسین صبوری، مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران از سرمایه‌گذاری سالیانه حدود 120 میلیارد تومان برای نوسازی شبکه توزیع برق به منظور کاهش تلفات برق تهران خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های مهم صنعت برق همین موضوع است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار شده است میزان تلفات شبکه توزیع برق تهران به 6/4 درصد برسد. همچنین برای مدیریت مصرف تعویض پنج میلیون لامپ دستگاه‌های دولتی با لامپ‌های ال‌ای‌دی برنامه‌ای در نظر گرفته شده است.
خبرگزاری «اسپوتنیک» نوشت: محمدبن‌سلمان، ولی‌عهد عربستان سعودی در تلاش برای کاهش فشارها بر خود و کشورش، به شش کشور عربی سفر می‌کند. وی در همین راستا به زودی به دعوت محمدباجی قائدالسبسی، رئیس‌جمهور تونس به این کشور سفر خواهد کرد. گفتنی است، تونس یکی از کشورهای حامی بن‌سلمان در ماجرای قتل خاشقجی بود و فقط با محکوم کردن این قتل، تأکید کرد این ماجرا نباید دلیلی برای هدف قرار دادن ثبات و امنیت عربستان سعودی باشد.
هادی قوامی با ردّ این موضوع که دولت قصد حذف یارانه نقدی را دارد، گفت: از سال 89 تاکنون حدود 320 هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت شد، که باید دید این میزان یارانه چقدر سبب افزایش رفاه مردم و خانواده‌ها شده است؛ زیرا ضریب جینی را می‌توان از این طریق مشخص کرد. در دو سال ابتدایی، پرداخت یارانه ضریب جینی را بهبود بخشید؛ این در حالی است که پس از آن سال تأثیر مثبتی در این زمینه نداشته است.
مجتهد، افشاکننده اسرار درونی آل‌سعود در توئیتی اعلام کرد: محمدبن‌سلمان، ولی‌عهد عربستان دستور تدابیر امنیتی ویژه‌ای را صادر کرده است. وی اعلام کرد: بن‌سلمان نیروهای گارد شاهی در الشرقیه و الغربیه را به ریاض فرا خوانده است تا مانع بروز کودتا شود. این در حالی است که برخی منابع قبلاً از احضار نیروهای گارد شاهی از دمام در شرق عربستان و جده در غرب این کشور برای حفاظت از ملک‌سلمان خبر داده بودند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات