صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۱۳۰۸۴

اخبار کوتاه سه‌شنبه 13 آذر

بنا بر گزارش بانک مرکزی طی شش ماهه ابتدای سال جاری، ۳۲ هزار پروانه ساختمانی در کل کشور و ۳۰۰۰ پروانه در شهر تهران صادر شده که نسبت به ماه مشابه سال گذشته به ترتیب رشد 7/5 و ۳۴ درصدی را نشان می‌دهد؛ اما تورم مصالح ساختمانی و افت ۵۴ درصدی معاملات احتمالاً اثر منفی در ساخت‌وساز مسکن خواهد داشت. عدم توان طرف تقاضا در شرایطی به رکود معاملاتی منجر شده که با توجه به حدود ۷۰۰ هزار ازدواج سالیانه در کشور، تقاضای مطلق در حال انباشته شدن است.
عباس عبدی، فعال اصلاح‌طلب طی توئیتی درباره اظهارات اخیر پیروز حناچی، شهردار جدید تهران درباره ارتباط خانواده‌اش با منافقین، نوشت: «آقای حناچی در پاسخ به خبرنگاری که پرسید، آیا عضویت برخی نزدیکانش در گروه معاند نظام صحت دارد، گفت: «کسی را در قبر کسی دیگر نمی‌خوابانند. شما هم بروید برای آخرت‌تان کار کنید!» که به نظر پاسخ درستی نیست. اگر قرار باشد از ابتدا عصبانی شود، مشکل ایجاد خواهد شد. بهتر بود یا پاسخ نمی‌داد یا یک کلمه می‌گفت: بله.»
«لی شون چن» رئیس اتحادیه بین‌المللی تعاون آسیا و اقیانوسیه گفت: ایران نقش پررنگی را در منطقه ایفا می‌کند و ظرفیت بالایی برای همکاری با کشورهای گوناگون در منطقه آسیا و اقیانوسیه دارد که بر هیچ کس پوشیده نیست. وی تأکید کرد: ما تلاش می‌کنیم در زمان تحریم‌های یکجانبه که ایران با آن درگیر شده است، در کنار این کشور بمانیم و در کمک به ایران برای تجارت با جهان کوتاهی نخواهیم کرد.
بهزاد نبوی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و از محکومان فتنه ۸۸ در گفت‌وگو با روزنامه «سازندگی» از خطر تکرار انتخابات سال ۸۴ گفته و هشدار داده است: «همه میانه‌روهای اصلاح‌طلب و اصولگرا باید متحد شوند؛ والا مجلس ۹۸ و ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ را به تندروها می‌بازیم که برای کشور، ملت و اصل نظام نگران‌کننده است!»
محمدمهدی زاهدی، عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: با توجه به اینکه برای طرح استیضاح وزیر به امضای حداقل ۱۰ نفر از نمایندگان نیاز است؛ لذا مطمئناً از این فهرست امضاکنندگان ۱۰ نفر باقی خواهند ماند؛ بنابراین، طرح استیضاح وزیر علوم حتمی است.
علی لاریجانی، درباره حوادث سال ۸۸ اظهار داشت: درباره مسائل به جامانده از سال ۸۸، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و آقای شمخانی در حال پیگیری هستند و در وضعیت پیچیده فعلی هر گامی در جهت وحدت ملی ضروری است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات