صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۱۳۱۳۱

از تلاش نتانیاهو تا مذاکرات بی‌نتیجه‌

1ـ هر مذاکره‌ای بدون ایران بی‌نتیجه است
سفیر روسیه در ایران گفت: ایران و روسیه برای مقابله با تحریم‌های یکجانبه آمریکا عزمی جدی دارند، اما اقدامات اروپایی‌ها در مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران در حد حرف بوده و تاکنون اقدام عملی صورت نگرفته است. جاگاریان در پاسخ به این پرسش که روسیه تا چه حد در حمایت از ایران در مقابله با تحریم‌های یکجانبه آمریکا خواهد ایستاد، گفت: اراده ملی روسیه و شخص پوتین این است که ما تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را غیر قانونی دانسته و آن را محکوم می‌کنیم. وی همچنین ادعاها و بهانه‌های آمریکا در زمینه فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای ایران را بی‌پایه و اساس خواند و گفت: فعالیت‌های موشکی ایران به برجام ربطی ندارد. ادعای آمریکا در زمینه حضور منطقه‌ای ایران نیز بی‌اساس است؛ چون ایران بارها اعلام کرده حاضر است درباره مسائل منطقه، همکاری و مذاکره کند. موضع ایران درباره اوضاع یمن از جمله مواردی است که نشان‌دهنده همکاری و اصالت گفت‌وگو است؛ آمریکا باید بداند بدون ایران هیچ مذاکره‌ای برای رسیدن به صلح در منطقه نتیجه ندارد.

2ـ عرضه قطره‌چکانی خودروسازان
سیدمحمد بیاتیان، مشاور کمیسیون صنایع و معادن درباره وضعیت صنعت خودروسازی کشور گفت: این شائبه وجود دارد که خودروسازان با عرضه قطره‌چکانی می‌خواهند قیمت حاشیه بازار را بالا نگه دارند تا روزی که دولت و دستگاه‌های اجرایی تصمیم گرفته و در نتیجه قیمت خودرو را افزایش دهند. سلسله تصمیماتی که از جانب دولتی‌ها و دستگاه‌های تصمیم‌گیرنده در این مدت و در حوزه خودرو گرفته شده، متأسفانه این شائبه را به ذهن متبادر می‌کند که مافیایی پشت این قضیه وجود دارد. در این زمینه مجلس در جایگاه دستگاه نظارتی باید محکم‌تر برخورد کند و اگر واقعاً افزایش قیمتی وجود دارد، منطبق بر واقعیت‌ها باشد؛ زمانی قیمت دلار به ۱۷ تا ۱۸ هزار تومان رسید و دوباره به ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان کاهش ‌یافته، اما بر قیمت خودرو هیچ تأثیری نگذاشته و قیمت‌ها کاهش نیافته است.

3ـ نتانیاهو به دنبال ایجاد روابط رسمی با رژیم سعودی
روزنامه «تایمز آو اسرائیل» اعلام کرد: نتانیاهو به دنبال رسمیت دادن به روابط این رژیم با عربستان سعودی بوده و امیدوار است بتواند روابط دوجانبه با ریاض را تا پیش از برگزاری انتخابات سراسری رژیم صهیونیستی در سال آینده به طور رسمی اعلام کند. طبق این گزارش، ایالات متحده آمریکا و «یوسی کوهن» رئیس موساد در این طرح ایفای نقش می‌کنند. همچنین یک منبع دیپلماتیک رژیم صهیونیستی به این روزنامه گفته است، اسرائیل در حال انجام مذاکرات گسترده با بسیاری از کشورهای عربی است که با آنها منافع مشترکی در تقابل با ایران دارد. گفتنی است، نتانیاهو پیش از این در اظهاراتی اعلام کرده بود: «تنها مزیت برجام این است که اسرائیل را در مقیاسی که هرگز سابقه نداشته، به جهان عرب نزدیک کرده است.»

4ـ مردم نقش نداشتن ما در دولت را نمی‌پذیرند!
«صادق زیباکلام» در مصاحبه با روزنامه «آرمان» گفت: «به نظر من پیوند اصلاح‌طلبان با حسن روحانی ناموفق بوده است. در شرایط کنونی اصلاح‌طلبان به نقطه‌ای رسیده‌اند که احساس می‌کنند نباید در انتخابات از حسن روحانی حمایت می‌کردند. این در حالی است که بدون شک در هر شرایطی هزینه ناکامی‌های حسن روحانی را اصلاح‌طلبان پرداخت خواهند کرد... مردم می‌گویند آقای زیباکلام ما از اینکه به حرف شما گوش دادیم و به حسن روحانی رأی دادیم احساس پشیمانی می‌کنیم و ما شما را در این زمینه مقصر می‌دانیم... صورت‌حساب و هزینه عملکرد ناموفق دولت آقای روحانی را اصلاح‌طلبان پرداخت خواهند کرد... اصلاح‌طلبان نمی‌توانند دست و دل از روحانی بشویند.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات