صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۱۳۱۳۸

حرف روز/ ضرورت تبیین درست!

حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری درباره چرایی آنچه کوتاهی دولت و شخص رئیس‌جمهوری در وعده رفع حصر خوانده شد[...]
پایگاه بصیرت / فتح‌الله پریشان
یادداشت: حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری درباره چرایی آنچه کوتاهی دولت و شخص رئیس‌جمهوری در وعده رفع حصر خوانده شد، در جمع دانشجویان اظهار داشت: «شرایط حصر تغییر کرده است. آن چیزی که می‌بایست توسط دولت و شخص رئیس‌جمهور به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی اتفاق بیفتد، رخ داده است. پس از برخی تسهیل‌ها و گشایش‌هایی که در دوران اخیر ایجاد شده، از نظر من تا برداشته شدن حصر تنها یک پوسته باقی مانده است.» آشنا همچنین در پاسخ به پرسشی درباره نحوه اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان گفت: «قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان نیز قانون خوبی بود؛ اما در مرحله اجرا به واسطه پیگیری افرادی خاص، معافیت‌هایی متوجه آن شد که به گمانم اصلاحیه نمایندگان بر این قانون، وضع را بهتر کند.»
پرسش‌هایی که طیف دانشجویی کشور مطرح می‌کنند، حائز اهمیت است؛ چرا که دانشجو حلقه واسط کف جامعه با مسئولان و قشر نخبگان جامعه است و می‌تواند در اقناع جامعه خود نقش‌آفرین باشد به شرط آنکه خود قانع شود. درباره پاسخ‌های جناب آشنا به ویژه در زمینه این دو پرسش نکاتی وجود دارد که بازخوانی آنها خالی از لطف نیست.
1ـ جناب آشنا خوب بود برای تبیین و روشنگری ذهنی دانشجویانی که از حصر پرسیدند، قدری هم به تحلیل تاریخی و چرایی وقوع فتنه آمریکایی‌ـ صهیونیستی 88 می‌پرداختند و از اصرار کسانی که به راه‌های غیر قانونی برای حل آن می‌اندیشیدند و هنوز هم بر برخی از آن خواسته‌های نامشروع پافشاری می‌کنند، پرده بر می‌داشتند.
2ـ جناب مشاور باید توضیح می‌داد که از باب تناسب جرم و جزاء، اتهام تقلب به نظام، تشجیع دشمنان و امیدوار‌سازی آنها به تداوم دشمنی‌ها و تشدید تحریم‌ها علیه ملت ایران که بخشی از پیامدهای رفتاری آنها در انتخابات 88 بوده، چه کیفر و جزایی دارد و رفتار نظام اسلامی با محصوران چگونه بوده است
3ـ درباره بازنشستگی نیز از قضا، مسئولان منسوب به دولت از رهبری خواستند از اختیارات‌شان برای تداوم کار برخی مدیران استفاده کنند. در ضمن باید توجه داشت همان‌طور که وارد نکردن نیروی جوان متخصص دارای انگیزه خدمت به چرخه مدیریتی کشور خسارت‌بار است، حذف مدیران مجرب بدون جایگزین نیز خسارت‌آفرین است و عقل حکم می‌کند با مد نظر قرار دادن این دو موضوع تدبیری در راستای حفظ منافع کشور اندیشید.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات