صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۱۳۱۵۴

اخبار کوتاه سه‌شنبه 20 آذر

جنبش جوانان تونس با انتشار بیانیه‌‌ای در شبکه‌های اجتماعی به طور رسمی راه‌اندازی کمپین «جلیقه قرمزها» به شیوه «جلیقه زردها» در فرانسه را اعلام کرد. طبق گزارش شبکه اسکای‌نیوز، در بیانیه مذکور آمده است، ما جوانان تونسی امروز به طور رسمی راه‌اندازی کمپین جلیقه قرمزها را با هدف نجات تونس در پرتو نبودن دیدگاه‌ مشخص محافل سیاسی کشور و عمیق شدن شکاف بین دولت و ملت اعلام می‌کنیم. موضوعی که نشان می‌دهد، این سبک از اعتراض حتی فراتر از قاره اروپا در حال تبدیل شدن به الگویی برای دیگر کشورها است!
محمدرضا مودودی، سرپرست سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه بیشترین حجم صادرات ما در حوزه پتروشیمی، میعانات گازی و دیگر کالاهای صنعتی، مصرفی و کشاورزی است، گفت: در محصولات پتروشیمی 37 و نیم درصد و در دیگر کالاها بیش از 17 و نیم درصد از نظر ارزش، رشد صادرات داشتیم. وی همچنین افزود: در هشت ماهه امسال، صادرات ما به عراق بیش از 66 و نیم درصد،‌ به چین بیش از 17 و نیم درصد، به امارات بیش از 26 درصد و به افغانستان 25 درصد رشد داشته است.
«مارک لوکوک» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انسانی اعلام کرد، 10 میلیون یمنی سال آینده نیاز شدید به غذا خواهند داشت. وی افزود: وضعیت انسانی و غذایی در یمن به شدت رو به وخامت است و ما به کمک مالی برای مقابله با این وضعیت نیاز داریم. گفتنی است، تجاوز رژیم سعودی و امارات با پشتیبانی آمریکا به یمن تاکنون سبب کشته شدن بیش از 16 هزار یمنی بی‌گناه و ویرانی زیرساخت‌های این کشور شده است.
علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس در اظهارات تعجب‌برانگیز گفته است: در مسئله قیمت بنزین مسئولان اعلام کرده‌اند فعلاً تا پایان سال افزایش قیمت نداریم؛ اما طرح‌هایی مطرح است که هر از گاهی به بیرون درز می‌کند؛ ما باید با قاچاق سوخت مبارزه کنیم؛ یعنی اگر قیمت بنزین بنا به افزایش داشته باشد، احتمالاً به سمت بنزین چند نرخی خواهیم رفت و حدس بنده این است که مردم نیز با افزایش قیمت بنزین موافق هستند!
یک شرکت پتروشیمی با استفاده از دانش فنی متخصصان داخلی کشورمان، موفق به بومی‌سازی برخی مبدل‌های حرارتی شده است. گفتنی است، این مبدل‌ها در اختیار شرکت ایتالیایی OLMI بوده است. در حال حاضر، مبدل‌های حرارتی ساخت داخل با همت متخصصان شرکت رامپکو نصب و در مدار تولید قرار گرفته است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات