صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۱۳۱۹۵

حرف روز/ استیفای حق با استعفا!

آقای لاریجانی، رئیس مجلس دیروز از نماینده مردم بوشهر به دلیل غیبت ۱۸ نماینده مستعفی اصفهان در جلسه علنی مجلس تذکر گرفت و قول پیگیری این موضوع را طبق آیین‌نامه داخلی مجلس در هیئت‌رئیسه داد. موضوع استعفای دسته‌جمعی نمایندگان استان اصفهان به حذف ردیف‌های بودجه آب‌رسانی این استان از بودجه سال آینده برمی‌گردد[...]
پایگاه بصیرت / فتح‌الله پریشان
یادداشت: آقای لاریجانی، رئیس مجلس دیروز از نماینده مردم بوشهر به دلیل غیبت ۱۸ نماینده مستعفی اصفهان در جلسه علنی مجلس تذکر گرفت و قول پیگیری این موضوع را طبق آیین‌نامه داخلی مجلس در هیئت‌رئیسه داد. موضوع استعفای دسته‌جمعی نمایندگان استان اصفهان به حذف ردیف‌های بودجه آب‌رسانی این استان از بودجه سال آینده برمی‌گردد. به همین دلیل، 18 نماینده استان اصفهان نیز در نامه‌ای به هیئت‌رئیسه مجلس و در اعتراض به این تصمیم دولت، چهارشنبه (14 آذر) استعفای خود را اعلام کرده‌‌اند؛ اما طبق آیین‌نامه داخلی مجلس تا تعیین تکلیف نهایی، این نمایندگان باید در جلسات مجلس و کمیسیون‌های مربوطه شرکت کنند؛ اما در جلسه علنی دیروز(یک‌شنبه، 25 آذر) در پارلمان حضور نیافتند و به دیدار مسئولان استانی، از جمله امام جمعه رفتند تا ابعاد موضوع بیشتر بررسی شود.
اینکه در اصفهان مشکل آب جدی است و مردم استان مدت مدیدی است که با مشکل آب در حوزه‌های شرب، کشاورزی و صنعتی دست و پنجه نرم می‌کنند و تاکنون نیز خسارات زیادی به بخش میراث طبیعی، گردشگری، کشاورزی و صنعتی این استان پردرآمد برای کشور وارد آمده، شکی وجود ندارد و اقدام نمایندگان اصفهان با رویکرد دفاع از حقوق موکلان خود اقدامی دموکراتیک و محترم به شمار می‌آید؛ اما این سؤال جدی وجود دارد که آیا در وضعیت کنونی کشور تنها راه پیگیری همین بوده و همه راه‌های دیگر برای خواسته معقول و منطقی و بحق مردم اصفهان و دیگر حوزه‌هایی که با مشکل مشابه مواجهند، طی شده است؟ آیا نمایندگان دیگر نیز باید همین راه را برای رسیدن به خواسته‌های محلی و بومی خود بروند و هر از گاهی ساختار یک قوه را با مشکلی از این جنس مواجه کنند؟
لازم است مشکل آب شرب اصفهان به صورت ریشه‌ای، قانونی و مرضی‌الطرفین فیمابین چند استان درگیر در این موضوع حل شود و دولت به وعده‌های داده شده در این زمینه جامه عمل بپوشاند. البته همان طور که نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان در دیدار با نمایندگان مستعفی اعلام کرد، انتظار این بود که هیئت‌رئیسه مجلس فعال‌تر در این موضوع ظاهر می‌شد و حداقل با نمایندگان تماس می‌گرفت یا حتی می‌شد در مجلس به راهکاری قانونی به صورت طرحی جدید برای مطالبه از دولت می‌اندیشید تا بدعتی تازه ایجاد نشود که نتوان از پیامدهای آتی آن جلوگیری کرد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات