صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۱۳۲۰۹

از حمله تند رسانه‌ سعودی تا تکرار حرف‌‌های آمریکا

1ـ حذف نشدن یارانه طبقات مرفه دلایل سیاسی دارد
حسین راغفر، از اقتصاددانان نزدیک به جریان اصلاحات با انتقاد از عملکرد دولت در حوزه اقتصاد، گفت: «منظور از هدفمندی این است که گروه‌های هدف شناسایی شوند و منابع و یارانه‌ها به سمت آنها سوق داده شود. حتی به کسانی که متعلق به طبقات متوسط هستند هم تعلق نمی‌گیرد؛ اما الآن هفت سال است که پرداخت یارانه شروع شده و کماکان دولت‌ها به آن ادامه می‌دهند. چه دولت قبل و چه دولت کنونی از پرداخت یارانه‌ها اهداف سیاسی را دنبال کرده و می‌کنند. اگر ادامه‌ای هم داشته باشد، باز با اهداف سیاسی خواهد بود.» وی درباره پیامدهای این موضوع چنین توضیح داد: «فرصت‌های بسیار بزرگ سرمایه‌گذاری از کشور دریغ شده است. در سال‌های اول، سالی ۴۲۵۰۰ میلیارد تومان هزینه‌ یارانه می‌شد. محاسبات نشان می‌داد که آن سال‌ها حداکثر 40 درصد این جمعیت استحقاق دریافت داشتند، این یعنی ۶۰ درصد منابع به غیر مستحق پرداخت شده است؛ رقم بسیار بالایی که می‌توانست برای ایجاد اشتغال برای میلیون‌ها نفر سرمایه‌گذاری شود.»

2ـ حمله تند رسانه سعودی به قطر
الشرق‌الاوسط با حمله تند به سران قطر و هشدار درباره پیوستن این کشور به محور «تهران، بغداد، آنکارا»، نوشت: «امیر قطر، شیخ تمیم‌بن‌حمد خلیفه آل‌ثانی، در جریان نشستی در دوحه از دیگران خواست در مسائل داخلی دولت‌ها دخالت نکنند. وی همچنین تأکید کرد که مذاکره سبب از بین رفتن اختلافات می‌شود. سخن زیبایی است، اما با واقعیت‌های سیاسی قطر در زمان حاضر، هماهنگی ندارد. اکنون وزیر خارجه ترکیه، حمله لفظی تندی به دو دولت عربستان و امارات کرده و از سیاست‌های فتنه‌انگیز قطر دفاع کرده است. محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، دیگر مقامی است که از تریبون دوحه، به عربستان و امارات ناسزا گفت، در حالی که به همتایان خود، وزرای خارجه ترکیه و قطر لبخند می‌زد! چه کسی شبکه‌های الجزیره و دیگر شبکه‌های وابسته را علیه عربستان سعودی، دولت، ملت، سیاست‌ها و تاریخ آن، مسلط کرد؟»

3ـ تکرار حرف‌های آمریکا در داخل کشور!
علی خرّم، دیپلمات سابق و از شخصیت‌های نزدیک به دولت به تازگی طی اظهاراتی در یک گردهمایی دانشجویی، گفته است: «به مدت دوسال برجام به یک دعوای سیاسی در کشور تبدیل شد و این مسئله از یک سو باعث پیاده نشدن روح برجام و از سوی دیگر موجب شد غول بی‌شاخ و دمی چون ترامپ وارد صحنه شده و تصمیم به نابودی برجام بگیرد؛ ازاین‌رو، ما بار دیگر وارد یک دعوای طولانی با جهان و منطقه شدیم که اگر از آن جان سالم به در ببریم و اگر تصمیم به توسعه ایران داشته باشیم، چندین دهه دیگر عقب افتادیم.» گفتنی است، روح برجام کلیدواژه‌ای بود که آمریکایی‌ها آن را با هدف فرار از اجرای تعهدات و متهم کردن کشورمان ساختند!
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات