صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۱۳۲۱۰

اخبار کوتاه سه‌شنبه 27 آذر

سعید جلیلی، با بیان اینکه، دنیای غرب بداند ملت ما چهل سال است به این باور رسیده که غرب همه عالم نیست و آمریکا که سردمدار غرب است هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، تصریح کرد: امروز خوشبختانه خوش‌باورترین افراد به غرب هم به این نتیجه رسیده‌اند که غرب تمام دنیا نیست. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تنها بهره برجام تجربه آن است؛ «العقل حفظ التجارب». نمی‌توان و نباید اجازه داد کسانی با اخلال در حافظه ملی، تجارب ملی را هم پاک کنند.
مدیر مرکز تحقیقات و مطالعات باروری ابرها گفت: چهار سال پیش و با کمک صنایع دفاع توانستیم یدید نقره را که برای بارورسازی ابرها استفاده می‌شود، در داخل ایران تولید کنیم. وی با رد شائبه سرطان‌زا بودن یدید نقره افزود: سمی بودن مواد به‌کار رفته در این فناوری به‌طور کامل رد می‌شود. البته، استفاده از تمام مواد و داروها، آسیب‌هایی را وارد می‌کند، اما باید دید که از چه دوزی و به چه میزانی در فناوری استفاده می‌شود.
در حالی که پسر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی چند روز پیش آشکارا به مسلمان‌ها توهین کرده بود، مسئولان شبکه اجتماعی «فیس‌بوک» تنها به تعلیق موقت و ۲۴ ساعته حساب کاربری وی بسنده کردند. شبکه اجتماعی فیس‌بوک در مقابل، صفحات متعلق به کاربران ایرانی که تنها پیام‌هایی در حمایت از توافق هسته‌ای و علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی منتشر کرده بودند را به طور کامل حذف کرده است.
صادق زیباکلام گفت: «ما اصلاح‌طلبان شاید یک روز مجبور شویم به آقای ناطق‌نوری و علی لاریجانی رأی دهیم. اینها بستگی به شرایطی دارد که با آن مواجه می‌شویم. بنابراین نباید اسمش را گدایی قدرت گذاشت.» گفتنی است، پیش از این سعید حجاریان با اعلام اینکه، باید از انتخابات عبور کنیم، حضور در انتخابات را گدایی قدرت توصیف کرده بود.
سرگئی لاوروف گفت: آمریکا با اعمال تحریم‌های دلاری نه تنها علیه روسیه، بلکه علیه متحدین خود در حال تاریک کردن آینده دلار در بلندمدت است. وی افزود: این تحریم‌ها همچنین منافع بلندمدت آمریکا را تهدید می‌کنند؛ چرا که امروز همه کشورها به فکر خلاص شدن از شر وابستگی به دلار آمریکا افتاده‌اند.
سیدمصطفی هاشمی‌طبا با بیان اینکه، دولت روحانی به‌دنبال «لیبرالیسم کاذب» است، گفت: اگر می‌خواهیم در سیاست‌ خارجی زیر بار زور نرویم، همه مردم باید انقلابی باشند؛ یعنی دولت  باید به جای تشویق مردم به مصرف‌گرایی و رفاه‌طلبی، آنها را به انقلابی‌گری تشویق کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات