صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۱۳۲۱۴

حرف روز/ شعارهای مقرون به شعور!

امروزه در لابه‌لاي اخبار، اظهاراتي را مشاهده می‌کنیم که تنها تحليل منطقي براي فهم آن این است که مدعي شويم گوينده خود را به تجاهل زده است! اظهارات اخير آقاي موسوي‌بجنوردي، عضو مجمع روحانيون مبارز از اين جمله است[...]
پایگاه بصیرت / مهدی سعیدی
یادداشت: امروزه در لابه‌لاي اخبار، اظهاراتي را مشاهده می‌کنیم که تنها تحليل منطقي براي فهم آن این است که مدعي شويم گوينده خود را به تجاهل زده است! اظهارات اخير آقاي موسوي‌بجنوردي، عضو مجمع روحانيون مبارز از اين جمله است.
وي به تازگي در مراسمي اظهار داشته است: «ما نقص تبليغات داريم و فقط فحش مي‌دهيم که بهترين سخنان را هم از بين مي‌برد. به جاي فحش، مسائل اسلام و تشيع را بگوييم. چرا مرگ؟ ما براي زندگي آمده‌ايم؛ با مرگ چيزي درست نمي‌شود. بايد اين فرهنگ را عوض کنيم. اگر مي‌خواهيم آمريکا را زمين بزنيم، مسائل خود را مطرح کنيم. شعار اگر مقرون به شعور باشد، ارزش دارد؛ اما نوعاً شعارهاي ما مقرون به شعور نيست.»
اين اظهارات توهين‌آميز در حالی مطرح می‌شود که شعار «مرگ بر آمریکا» برخاسته از مبانی مستحکم سیاسی‌ـ اعتقادی است. به واقع چالش جمهوري اسلامي و استکبار جهاني در مباني شکل‌گيري نظام اسلامي و ماهيت نظام سلطه جهاني ريشه دارد. اين چالش چهل ساله برآمده از اقدامات ضد انساني است که آمريکايي‌ها در طول دهه‌هاي اخير در سطح جهاني برجاي گذاشته‌اند. کافي است تنها مروري بر مواجهه آمريکايي‌ها در مسائل ايران پس از پايان جنگ جهاني دوم داشته باشیم تا مشخص شود چطور دخالت استعمارگرانه آمريکايي‌ها در کشور به يکي از عوامل خشم ملت عليه رژيم دست‌نشانده پهلوي انجاميد و حاصل آن تشکيل نظامي بود که رسالت خود را تأمين منافع ملي مستقل از آمريکا مي‌ديد. پس از شکل‌گيري نظام اسلامي نيز اين آمريکايي‌ها بودند که از سياست‌هاي خيانتکارانه خود عليه ملت ايران دست نکشيدند و هر روز توطئه و ترفندي جديد براي نفوذ در کشور را طرح‌ريزي کردند که با هوشياري ملت ايران ناکام ماند. آخرین اقدام علیه ملت ایران جنگ تمام‌عیار اقتصادی است که در ماه‌های اخیر کشور را درگیر خود کرده است.
شعار «مرگ بر آمريکا» محصول خودآگاهي ملت ايران نسبت به همين جايگاه سلطه‌گري و زياده‌خواهي است و فرياد برائت و اعلام نفرت و انزجاري است که يک ملت از روند حاکم بر جهان در طول چهل سال اخير ابراز داشته است. بسيار ساده‌لوحانه است که آن همه مباني نظري انقلابي و اسلامي و مستندات و شواهد تاريخي را ناديده گرفت و شعار مرگ بر آمريکا را به فحش تقليل داد و شعارهاي ملت ايران را مقرون به شعور ندانست! وادادگان پشیمان از گذشته، به جای متهم کردن ملت بايد پاسخگوی چرایی استحاله و ارتجاع‌شان باشند!
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات