صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۱۳۲۳۸

از وقت‌کشی اروپایی‌ها تا ضعف اطلاع‌رسانی دولت

1ـ نزدیکان به رئیس‌جمهور به پاسخگویی عادت ندارند!
تاجرنیا، عضو حزب منحله مشارکت با اشاره به ضعف اطلاع‌رسانی دولت، گفت: متأسفانه دولت از ابتدای تشکیل و حضورش حتی در دوره اول آنچنان که باید و شاید امکان پاسخگویی مناسب نداشت. وی افزود: بخش عمده این موضوع به نوع نگاه حلقه اول نزدیکان روحانی برمی‌گردد. آنها پیش از این عمدتاً در جایگاه‌هایی بودند که کمتر به مواجهه با افکار عمومی و پاسخگویی نیاز داشتند، به همین دلیل کمتر روحیه پاسخگویی در این حلقه وجود دارد. تاجرنیا گفت: احساس می‌شود دولت در حال حاضر در موضع منفعلانه قرار دارد. همین امر سبب می‌شود بسیاری از افراد زیر بار قبول کردن مسئولیت سخنگویی نروند.

2ـ اروپایی‌ها همچنان به دنبال وقت‌کشی هستند!
حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری با اشاره به طولانی شدن زمان اجرای سازوکار مالی اروپا، اظهار داشت: هنوز اتفاق خاصی از سوی کشورهای اروپایی برای اجرای SPV نیفتاده است و خبر جدیدی هم در این باره وجود ندارد. رئیس کمیته هسته‌ای مجلس با انتقاد از تعلل اروپایی‌ها در اجرای سازوکار مالی ویژه خود پس از خروج آمریکا از برجام، گفت: بارها دولت وعده داده است ظرف چند هفته آینده سازوکار جدید مالی اروپا عملیاتی می‌شود؛ اما وعده‌های چند هفته‌ای دولت برای اجرایSPV  از چند ماه هم گذشته و ما نگران هستیم این وعده‌ها به چند سال آینده کشیده شود!

3ـ نقش ایران، چین و روسیه در انتخابات آمریکا!
«دن کوتس» مدیر اطلاعات ملی آمریکا در گزارشی کشورهای روسیه، چین و ایران را به تلاش برای اثرگذاری بر انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا متهم کرد و نوشت: «روسیه و سایر قدرت‌های خارجی اعم از چین و ایران به منظور پیشبرد منافع راهبردی خودشان اقدام به راه‌اندازی فعالیت‌های نفوذ و کمپین‌های تبلیغاتی کردند.» گفتنی است، آمریکا در حالی کشورهای دیگر را به دخالت در انتخابات متهم می‌کند که خودش با روش‌های گوناگون، از جمله کودتا برای تخریب روند دموکراسی در دیگر کشورها و روی کار آوردن سیاستمداران همسو و دست‌نشانده اقدام کرده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات