صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۱۳۲۳۹

اخبار کوتاه شنبه 1 دی

موسوی‌لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات و از فعالان اصلاح‌طلب به تازگی در بخشی از مصاحبه خود با خبرگزاری دولتی «ایرنا» گفته است: «اینکه در بعضی موضوعات می‌گویند آقای روحانی چرا به وعده‌هایش عمل نکرده است، باید گفت در بخش‌هایی که در اختیار دولت بوده، قدم‌ها برداشته شده و بخش‌هایی که در اختیار نهادهای دیگر است، آقای روحانی نتوانسته است کاری انجام بدهد.» این موضع‌گیری‌های عجیب و غیر منطقی نشان می‌دهد، جریان اصلاحات با آگاهی از توفیق نیافتن در فاصله‌گذاری با دولت بر روی پروژه وجود «دولت پنهان» و برون‌سپاری تقصیرها از دولت حساب ويژه‌ای باز کرده‌ است!
سعدالله زارعی، کارشناس‌ارشد مسائل منطقه‌ای در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان اینکه مذاکرات چهارجانبه در ابوظبی نشانه شکست ائتلاف متجاوز در منطقه است، گفت: انصارالله موفق به باز کردن بنادر غربی یمن، یعنی الحدیده شد. وی افزود: ارسال کمک‌های دارویی، غذایی و غیر تسلیحاتی به رسمیت شناخته شد و کشتی‌ها بدون اینکه مورد تعارض قرار بگیرند، به یمن می‌روند. انصارالله در طول سال‌های گذشته خودش سلاح خودش را تأمین کرده و به ساخت موشک با برد بیش از 400 کیلومتر دست یافته است.
سعید جلیلی، عضو شورای عالی امنیت ملی گفت: اگر وظیفه جریان انقلابی و آحاد جامعه آن است که منفعل نباشند، پس باید سایه به سایه مسائل کشور را در حد وسع خود و در چارچوب قانون دنبال کرد. در آنجایی که دیده می‌شود، یک کار خطایی در حال شکل‌گیری است، باید آن را تصحیح کرد. جلیلی افزود: برخی می‌گویند حرف صحیح نزنید و نسبت به آینده کشور منفعل باشید، چون ممکن است از این صحبت‌ها برداشت انتخاباتی شود؛ خب بشود!
با عدم توافق دولت و کنگره آمریکا بر سر لایحه بودجه موقت، دولت ایالات متحده به طور رسمی وارد وضعیت موسوم به تعطیلی شد. گفتنی است، ۹ وزارتخانه و ده‌ها اداره دولتی آمریکا تا زمان تصویب بودجه تعطیل خواهند بود و کارکنان آنها هم حقوق دریافت نخواهند کرد.
«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه نسبت به استقرار محتمل سامانه‌های موشکی آمریکا در اروپا هشدار داد و گفت: موشک‌های آمریکا را که در اروپا مستقر می‌شوند، هدف قرار می‌دهیم.
دادستانی استان تهران اعلام کرد: «حمیدرضا باقری‌درمنی» که به جرم افساد فی‌الارض از طریق تشکیل شبکه کلاهبرداری، رشاء و ارتشاء به اعدام محکوم شده بود، به دار مجازات آویخته شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات