صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۱۳۲۵۵

حرف روز/ پیشرفت بدون توقف در خدمت!

رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا ظهر دیروز در دیدار فرماندهان و مسئولان نیروی انتظامی، ضمن تشکر از تلاش‌ حافظان نظم و امنیت، لازمه‌ رسیدن این نیرو به جایگاهی در تراز انقلاب و نظام اسلامی را «پیشرفت بدون توقف» دانستند[...]
پایگاه بصیرت / فتح‌الله پریشان
یادداشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا ظهر دیروز در دیدار فرماندهان و مسئولان نیروی انتظامی، ضمن تشکر از تلاش‌ حافظان نظم و امنیت، لازمه‌ رسیدن این نیرو به جایگاهی در تراز انقلاب و نظام اسلامی را «پیشرفت بدون توقف» دانستند و تأکید کردند: «بخش‌های مختلف نیروی انتظامی از جمله کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها و گشت‌های انتظامی در پیش چشم مردم قرار دارد و قضاوت درباره‌ عملکرد نیروی انتظامی به مجموعه‌ نیروهای مسلح و نظام اسلامی تعمیم پیدا می‌کند.»
دو نکته مهم در فراز نقل شده از کلام رهبری عزیز قابل تأمل و تعمق است؛ یک‌ـ مسئولان در معرض نگاه و قضاوت عمومی قرار دارند؛ دو‌ـ پیشرفت روزافزون در نوآوری، عمق‌بخشی و روند افزایشی خدمت به مردم نباید متوقف شود.
مسئولیت‌پذیری در ادبیات دینی ما از شاخصه‌های ایمانی و اصول مهم رفتاری مسلمانان محسوب می‌شود؛ به گونه‌ای که پیامبر اسلام(ص) می‌فرمایند: «کلکمْ راعٍ وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ». بدیهی است در این گستره عمومی مسئولیت‌پذیری مسئولیت‌های خاص و حساسی، مانند مناصب دولتی، قضایی، خدماتی، نیروهای مسلح به ویژه ناجا که محل رجوع مردم‌ هستند، جایگاه ویژه‌ای پیدا می‌کنند. از این رو، دو ویژگی مورد اشاره خود از شاخصه‌ها و معیارهای اصلی برای انجام مسئولیت در نظام مقدس اسلامی به شمار می‌آیند و همه مسئولان به ویژه آنهایی که مانند نیروهای خدوم انتظامی در معرض قضاوت مردم به مثابه ویترین نظام اسلامی قرار دارند، موظف به برخورد احترام‌آمیز، مهربانانه توأم با قاطعیت، اطمینان‌بخش و اعتمادآفرین با مردم هستند؛ چرا که در منظر رهبری عزیز نیروی انتظامی و دیگر سازمان‌ها و نهادها، نمایندگان حاکمیت جمهوری اسلامی هستند و نتیجه کار آنها از ظرفیت تسری و تعمیم‌دهی به نظام اسلامی برخوردار است. حال اگر کار مردم به موقع، به درستی، با اخلاق اسلامی و قانون‌مدارانه انجام شود، رضایت ناشی از آن به حساب نظام واریز می‌شود و اگر برخوردها خشن، غیر قانونی و مانع‌تراشانه باشد، تصویری نامناسب‌ در اذهان ترسیم خواهد شد. این روند طبیعی را درباره ایران به دلیل بزرگنمایی ضعف‌ها از سوی دشمنان انقلاب و نظام اسلامی ضرب در صد بکنید. اما منظور از پیشرفت بدون توقف این است که مسئولان ما همواره به این فکر کنند که چگونه می‌شود خدمات بهتر، با کیفیت‌تر و رضایت‌بخش‌تر به مردم ارائه کرد و میزان رضایت از نظام اسلامی را بالاتر ببرند. این موضوع به همه افراد مسئول در جمهوری اسلامی قابل تعمیم است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات