تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵  ، 
کد خبر : ۳۱۳۲۶۸

درس بزرگ برای امروز

امروز هم آمریکا خود را در آستانه شکست بزرگی می‌بیند که نشانه آن برگزاری باشکوه جشن‌های 40 سالگی انقلاب اسلامی است. دشمن می‌داند که رویارویی با انقلابی که از چهل سالگی‌اش گذشته، ساده نیست؛ از این رو ممکن است به سادگی تسلیم این شکست نشده و دست به اقداماتی بزند که رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن به «زهر دشمن در حال شکست» تعبیر کردند.
پایگاه بصیرت / حسین عبداللهی‌فر
انتخابات ریاست‌جمهوری دهم با مشارکت حدود 40 میلیون نفر یک جشن بزرگ ملی و نمایشی از مردم‌سالاری دینی در ایران اسلامی آن هم در منطقه‌ای که حکومت‌های مستبد مورد حمایت ویژه غرب مدعی حامی دموکراسی هستند، بود، انتخاباتی با حضور حداکثری مردم می‌توانست قدرت و نیرویی را در اختیار کشور قرار دهد که به واسطه آن ایران اسلامی را در حوز‌ه‌ها‌ی مختلف چه در عرصه بین‌المللی و چه در عرصه داخلی پیش برد، اما مع‌الاسف دشمنان ملت ایران با موج‌سواری بر اشتباه برخی از عوامل داخلی و لجاجت یکی دو نفر از نامزدها، نتایج شیرین آن را بر کام مردم تلخ کردند؛ دشمن توانست از نظر حیثیتی، سیاسی، امنیتی و حتی اقتصادی به مردم و کشور صدمه بزند. این اتفاق محصول غفلت و پیش‌بینی نادرست از اوضاع و سوء‌استفاده دشمن از نقاط ضعف داخلی بود و نشان داد، مسئولان امر و دستگاه‌های متولی باید مترصد هر گونه بهره‌برداری دشمن از آسیب‌های داخلی باشند.
هوشیاری نسبت به وضعیت آینده و نقشه دشمن کینه‌توز، بزرگ‌ترین درس فتنه 88 برای نیروهای مدافع انقلاب اسلامی در وضعیت فعلی است؛ چراکه وجه اصلی تشابه وضعیت فعلی دشمن با آن روز در نومیدی از دستیابی به هدف و شکست از اقتدار دموکراسی و مردم‌سالاری در ایران بود مشارکت بالای مردم و حضور حداکثری احزاب و جریان‌های سیاسی گوناگون ضربه سنگینی برای آمریکا و غرب بود که با تحلیل‌های غلط خود چنین ادعا می‌کردند که چون نتیجه انتخابات برای مردم ایران قابل پیش‌بینی است؛ از این رو عده‌ای زیادی پای صندوق‌های رأی حاضر نخواهند شد. عصبانیت غرب از آن رو مضاعف می‌شد که گمان می‌کردند جمهوری اسلامی قادر به برگزاری انتخاباتی که هم با مشارکت حداکثری صورت گرفته باشد و هم نتیجه آن برای نظام مطلوب باشد، ممکن نیست. 
امروز هم آمریکا خود را در آستانه شکست بزرگی می‌بیند که نشانه آن برگزاری باشکوه جشن‌های 40 سالگی انقلاب اسلامی است. دشمن می‌داند که رویارویی با انقلابی که از چهل سالگی‌اش گذشته، ساده نیست؛ از این رو ممکن است به سادگی تسلیم این شکست نشده و دست به اقداماتی بزند که رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن به «زهر دشمن در حال شکست» تعبیر کردند. 
البته وضعیت فعلی از جهاتی با سال 88 تفاوت‌هایی نیز دارد که جملگی آنها به زیان دشمنان ملت ایران است. در سال 88 مسئله انتخابات داخلی بود؛ اما شکست امروز ترامپ برای آمریکا یک فضاحت بین‌المللی است و بسیاری از کشورها حتی دولت‌های اروپایی از این شکست خرسند خواهند شد. در سال 88، آمریکا در وضعیت دشوار فعلی که با پیامدهای حمایت احمقانه از بن‌سلمان در قتل خاشقجی دست و پنجه نرم می‌کند، قرار نداشت و مجبور به پذیرش شکست در سوریه و یمن نیز نبود؛ اما امروز مجموعه‌ای از ناکامی‌ها، دولت آمریکا را در وضعیت سختی قرار داده که احتمال دست زدن به هر اقدامی را متصور می‌کند. به ویژه آنکه بسیاری از کارشناسان و مقامات آمریکایی به ترامپ هشدار داده‌اند اقدامات اخیر کاخ سفید آخرین تیر در کمان آمریکاست و پس از این راهی جز پذیرش اقتدار اقتصادی ایران ندارد. 
بر اساس این، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم و انقلاب اسلامی فرمودند: «اگرچه نقشه‌ دشمن لو رفته است؛ اما همه باید هوشیاری خود را حفظ کنند؛ زیرا آمریکا دشمنی خبیث و حیله‌گر است و ممکن است قصد فریب داشته باشد تا برای سال ۹۷ جنجال کند، اما مثلاً برای سال ۹۸ نقشه‌ای بکشد. نباید لحظه‌ای غافل شد و همه باید بیدار و هوشیار باشند. توصیه‌ من به ملت ایران به ‌ویژه جوانان و مجموعه‌های گوناگون کشور اعم از همه‌ صنوف و جریان‌های سیاسی این است که مراقب باشند میدان را برای دشمن آماده نکنند؛ زیرا اگر غافل شویم، همان دشمن ضعیف، زهر خود را خواهد ریخت.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات