تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۱۳۲۶۹

پایان خیال‌های خوش‌ غرب

نفوذ و دخالت قدرت‌های بزرگ در کشورهای به اصطلاح جهان سومی در تاریخ به تکرار اتفاق افتاده است که از آن به استعمار یاد می‌شود. ازاین‌رو ثروت و پیشرفت مادی کشورهای غربی از طریق چپاول سرمایه‌های کشورهای دیگر بوده است. حال که استعمار به سبک قدیمی و حضور فیزیکی کشورهای غربی امکان‌پذیر نیست، این کشورها با ترفندی جدید همچنان سعی در تداوم سیطره خود بر جهان دارند.
پایگاه بصیرت / اکبر معصومی
نفوذ و دخالت قدرت‌های بزرگ در کشورهای به اصطلاح جهان سومی در تاریخ به تکرار اتفاق افتاده است که از آن به استعمار یاد می‌شود. ازاین‌رو ثروت و پیشرفت مادی کشورهای غربی از طریق چپاول سرمایه‌های کشورهای دیگر بوده است. حال که استعمار به سبک قدیمی و حضور فیزیکی کشورهای غربی امکان‌پذیر نیست، این کشورها با ترفندی جدید همچنان سعی در تداوم سیطره خود بر جهان دارند. تعریف دلار به عنوان ارز جهانی، وجود حق وتو در سازمان ملل، تأسیس بانک جهانی به جهت تأمین منافع خود و... و در نهایت در اختیار گرفتن غول رسانه‌ای جامعه بین‌الملل، همگی در قالب استعمار فرانوین تعریف می‌شود. ازاین‌رو نپذیرفتن قوانین لیبرالیستی از سوی یک کشور، سبب هجمه و اعمال اقدامات تنبیهی برای آن کشور خواهد شد. انقلاب 1357 ملت ایران اقدامی بود که رهبران غرب آن را در جهت مخالف منافع خود دیدند. بنابراین تمام تلاش خود را به‌کار بستند تا بتوانند انقلاب اسلامی را زمین‌گیر کنند. به راه انداختن جنگ هشت ساله و ایجاد موانع در سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای گوناگون برای جلوگیری از تأمین منافع کشورمان به دستور آمریکا به نمایندگی از غرب صورت گرفت. رشد و پیشرفت روزافزون جمهوری اسلامی ایران، دشمنان را به نتیجه‌ ندادن اقدامات خود در قبال کشورمان رساند. از سوی دیگر نتیجه‌بخش بودن انقلاب‌های رنگی در کشورهای گوناگون جهان سبب شد اندیشکده‌های ایالات متحده در صدد تعریف الگوی جدیدی از این انقلاب‌ها در کشورمان باشند. در همین زمینه شروع به یارگیری در داخل کشور کردند و در سوی دیگر نیز به اعتراف هیلاری کلینتون به چندین هزار فعال رسانه‌ای و سیاسی آموزش‌های لازم در این زمینه داده شد. تا اینکه در 22 خرداد ۸۸ با شروع انتخابات دهم ریاست‌جمهوری، غرب درصدد برآمدد تمام برنامه‌های طراحی شده خود را به مرحله اجرا برساند. کلیدواژه «تقلب» اولین اقدام فتنه و انقلاب رنگی بود. سفارتخانه‌های کشورهای گوناگون با خط‌دهی سرویس اطلاعات آمریکا و انگلیس تمام توان خود را در به ثمر رسیدن انقلاب رنگی به‌کار بستند. دستگیری هشت نفر از عوامل سفارت انگلیس بین اغتشاشگران خیابانی و اعتراف صریح آنها در دادگاه نشان می‌داد که غرب کار انقلاب اسلامی را تمام شده می‌دید. حمایت مالی سفرای کشورهای امارات و عربستان از فتنه‌گران نیز به جهت گمراهی و فراموشی بیداری اسلامی نیز در نوع خود قابل توجه بود. بنابراین غرب با تمام توان خود(توان رسانه‌ای، توان مالی، توان اطلاعاتی و...) در فتنه 88 پای کار بود. با رصد برنامه شبکه بی‌بی‌سی فارسی و دیگر شبکه‌ها به خوبی آشکار بود که آنها کار نظام را تمام شده تلقی می‌کردند. مردم کشورمان که در حال رصد تحولات بودند کاسه صبرشان تمام شد و با حرکتی مثال‌زدنی، ایام‌الله 9 دی را خلق کردند. روز 9 دی که همواره از آن به حماسه بی‌بدیل یاد می‌شود، به تمام برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات کشورهای غربی و برخی از مرتجعان عربی پایان داد. به بیان بهتر، 9 دی بر تمام خوش‌خیالی‌های غرب و مزدوران ضد انقلاب او خط بطلان کشید. ازاین‌رو ذکر دو نکته ضروری به نظر می‌رسد:

 1ـ حماسه 9 دی که تقریباً یک دهه از آن سپری شده توانسته است کشور را در برابر هجوم عوامل خارجی و عوامل داخلی مصون کند که این موضوع نشان از رابطه عمیق بین ملت و ولایت دارد. مردم کشورمان به خوبی نشان دادند که هیچ وقت خود را از انقلاب و ولایت فقیه جدا نمی‌دانند که 9 دی تجلی بارز این ادعا است. 

2ـ موضع‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های دشمنان انقلاب اسلامی به خوبی این نکته را نشان داد که آنها مردم کشورمان را نشانه رفته‌اند و در تلاشند مردم را از انقلاب جدا کنند. فضای‌سازی رسانه‌ای که صورت می‌گیرد، مباحث انحرافی که در فضای مجازی مطرح می‌شود و نفوذ فرهنگی که در بین خانواده‌ها اتفاق افتاده است، همگی مبین برنامه‌ریزی دشمنان در بین مردم است که مسئولان باید نسبت به این موضوع آگاه بوده و اقدام لازم را انجام دهند. 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات