خراسان رضوی >>  عمومی >> خبر 2تایی
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۱۳۲۹۸

بازخوانی مجدد از حماسه‌ای وحدت آفرین

بزرگداشت این حماسه عظیم نباید به عاملي براي اختلاف و تحريک عواطف و احساسات تبدیل شود و ضروری است تا تبیین جنبه‌هاي ايجابي بر جنبه های سلبی آن فزونی یابد.
پایگاه بصیرت / حسین عباسیان
شانزدهم شهریور ماه 1388 روزی بود که مقام معظم رهبری (حفظه ا. . . )، درد دل بیست و یک ساله خود را که بارها و بارها هشدار داده بودند، دوباره از عمق جان که گویا آینده را به تصویر می کشید، گوشزد کردند:
"من بعد از جنگ، از سال 67 همیشه این را گفته ام، بارها و بارها، علت این است که من صحنه را می بینم. چه بکنم اگر کسی نمی بیند؟! چه کار کند انسان؟ من دارم می بینم صحنه را، می بینم تجهیز را، می بینم صف آرایی ها را، می بینم دهان‌های با حقد و غضب گشوده شده و دندان های با غیظ به هم فشرده شده علیه انقلاب و علیه امام و علیه همه این آرمان ها و علیه همه آن کسانی که به این حرکت دل بسته اند، این‌ها را انسان دارد می بیند. "
متأسفانه سران و مجرمان فتنه سال 88 با وجود این همه هشدار، فاجعه هایی را به بار آوردند که شیرینی حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی را به تلخ‌ترین تلخی انقلاب تبدیل کردند. گرد و غبار فتنه ای را رقم زدند که ولیّ امر زمان، به صراحت جان خود را آماده تقدیم نمود. این‌ها بهترین گزینه مد نظر دشمن جهت بحران سازی و آشوب را به بهترین نحو اجرا کردند. 
 فراز و نشیب های بی‌نظیر و کم نظیر سال 88، غربالی شد تا عمّارها و مالک ها از اغیار جدا گردند و عیار خلوص خواص با سنگ محک امتحان و ابتلا سنجیده شود. آن چه پذیرفتنی است درس گیری از ننگستانی است که در قبرستان عبرت دفن است. این درس گیری از فتنه ها را روز قبول قطعنامه 598 امام امت در پیام خود به ما یاد داد که :"من در میان شما باشم یا نباشم به همه شما وصیت می کنم که نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد. "
از ایام ا. . . پیش رو به سادگی گذشتن و زبان و قلم را هزینه نکردن، بالاترین جفا به کمترین انتظار است. 
باید تکليف سران و مجرمان فتنه را از توده‌هاي اغوا شده جدا دانست. و روا نیست که با برخورد تسامح‌گرايانه، بدون آنکه اين افراد از اقدامات خائنانه خود اظهار پشیمانی کنند، زمينه بازگشت آنان به صحنه سياسي کشور گشوده شود. چنين برخوردي فضا را به نفع فتنه گران تغيير، و آنان را در جايگاه طلبکاري از نظام اسلامي قرار خواهد داد. لازم است بر ای همگان تبیین و معیّن گردد که فتنه گري در نظام اسلامي و با هدف تضعيف و براندازي، اقدامي غيرقابل جبران و پرهزينه اي است که فتنه گران و حاميان آن بايد هزينه آن را پرداخت نمايند. 
ساده انگارانه خواهد بود اگر نپذیریم که بخشي از توده هاي مردم به دلیل فتنه گري فتنه گران در سال 88 دچار اغوا و خطا شدند که به مرور زمان و با آشکار شدن حقايق و خلق حماسه‌هاي بزرگي چون 9 دي ماه، به تدريج بر اشتباه خود پي برده‌اند و بسياري امروز خود در صف منتقدان عملکرد برخی اصلاح طلبان در ایام فتنه قرار گرفته اند. بنابر این بزرگداشت این حماسه عظیم نباید به عاملي براي اختلاف و تحريک عواطف و احساسات تبدیل شود و ضروری است تا تبیین جنبه‌هاي ايجابي بر جنبه های سلبی آن فزونی یابد. ظرفیت های ایجاد شده حماسه 9 دی بسیار است و از جمله این ظرفیت ها درس ها و پیام های زیر است:
- نقش بصيرت ملت در مقابله با انحرافات و فتنه‌ها 
- ولایت محوری و ولایت داری مردم
- نقش حضور به موقع در صحنه و نقش آفريني در دفع تهديدات و خطرات عليه انقلاب و نظام اسلامي 
- ميزان حساسيت‌ها و پايبندي‌هاي ملت ايران به مظاهر و شعائر اسلامي 
- نقش انسجام‌بخش و ثبات‌دهنده ارزش‌های دینی در جامعه ایران
- جايگاه هيئات مذهبي در انسجام مردم براي دفاع از ارزش‌هاي انقلاب و منافع ملي
- رشد سیاسی جامعه ایران و اولویت داشتن منافع ملی برای افکار عمومی کشور
- آشکار شدن ماهیت دشمنی‌های داخلی و خارجی و هدف از این دشمنی‌ها
- مدیریت رهبر معظم انقلاب در شکل گیری حماسه نهم دیماه و خنثی سازی فتنه 88
درس ها و پیام های بر گرفته شده از حماسه 9 دی ماه 88 بدون مراقبت و هوشیاری، نگاه به آینده و شرایط پیش روی کشور و ملت، صحیح نخواهد بود. این مراقبت را باید در فرمایشات 21 آذر 97 مقام معظم رهبری (حفظه ا. . . ) دید و چراغ راه بصیرت افزایی خود قرار داد:
«اين که اين‌ها گفتند در سال ۹۷ ما چنين مي‌کنيم، چنان مي‌کنيم، و نقشه‌هايي را براي جمهوري اسلامي ابراز کردند- يعني در واقع نقشه‌شان لو رفت- اين ممکن است فريب باشد؛ ممکن است جنجال را براي سال ۹۷ بکنند، نقشه را براي سال ۹۸ بکشند؛ من‌باب مثال. همه بايد حواسشان جمع باشد؛ به همه ملّت عرض مي‌کنم. آمريکا دشمن خبيثي است، دشمن حيله‌گري است، دستش با صهيونيست‌ها و مرتجعين منطقه در يک کاسه است و همه آن‌ها دشمن ايران اسلامي و دشمن ملّت ايرانند؛ ما بايد بيدار باشيم. البتّه ما قوي‌تر از آن‌ها هستيم؛ آن‌ها با اين انگيزه قوي عليه جمهوري اسلامي، تاکنون هيچ غلطي نتوانسته‌اند بکنند، بعد از اين هم نمي‌توانند بکنند؛ در اين ترديدي نيست. دشمن ضعيف است؛ «اِنَّ کَيدَ الشَّيطانِ کانَ ضَعيفا»(نساء: 76) آيه قرآن است و ليکن ما نبايد غافل بشويم، ما نبايد به خواب برويم.»
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
زاداکبر
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
0
0
کوتاه وخوب ،استفاده کردم در ایام 9دی لازم بود تشکری داشته باشم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات