صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۱۳۳۱۳

از اعتراف به اشتباه تا سرانجام قلدری

1ـ سران عرب باید به اشتباهات خود اعتراف کنند
«عبدالباری عطوان» تحلیلگر عرب با بیان اینکه سال 2019 سال پیروزی‌ها خواهد بود، گفت: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اعتراف کرد که این کشور بیش از 7 تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کرده و نتیجه آن صفر بوده است، وی همانند یک موش و در حالی که به شدت ترسیده بود، به پایگاه نظامیان آمریکایی در عراق رفت. این تحلیلگر عرب افزود: در مرحله فعلی محور مقاومت در منطقه پیروز شده و اسرائیل در حالت وحشت و هراس قرار دارد و کشورهایی که اقدام به عادی‌سازی روابط با اسرائیل کرده‌اند، پشیمان خواهند شد. عطوان با بیان اینکه حزب‌الله قدرت در حال پیشرفت منطقه است، گفت: سران عرب باید به اشتباهات خود اعتراف کنند و همگی وارد محور مقاومت شده و در برابر دشمن اسرائیلی قرار بگیرند.

2ـ سردار سلیمانی تأثیرگذارترین شخصیت سال 2018
حمیدرضا آصفی، سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه در پاسخ به این پرسش که خبرسازترین چهره بین‌المللی سال 2018 فارغ از عملکرد مثبت یا منفی آنها چه کسی بوده، گفت: سردار قاسم سلیمانی خبرسازترین و تأثیرگذارترین شخصیت بین‌المللی در عرصه منطقه خاورمیانه در سال 2018 است؛ چرا که او و هم‌رزمانش در بحث مبارزه با تروریسم در منطقه به توفیقات خوبی دست پیدا کرده و در همین چارچوب تأثیر جدی در ایجاد امنیت در منطقه داشتند. آصفی همچنین ترامپ و پوتین را دو شخصیت خبرساز 2018 در سطح جهانی برشمرد و تصریح کرد: ترامپ با دیوانه‌بازی‌ها و سیاست‌های خود جهان را متحیر کرد و پوتین با روش‌های سنجیده خود آمریکا را در منگنه قرار داد.

3ـ تأسیس دانشگاه به شکل غیر قانونی با قلدری!
احمد خرم، وزیر راه دولت اصلاحات با اشاره به حادثه دانشگاه علوم تحقیقات گفت: طرح احداث دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات در شمال غرب تهران در دولت پنجم یا ششم و زمان شهرداری آقای کرباسچی مطرح شد. این دانشگاه در ارتفاع بالای ۱۸۰۰ متر ساخته شده که در اختیار منابع ملی بود و قانوناً ساخت‌وساز در آنجا غیر مجاز محسوب می‌شد. وی افزود: همان زمان که بنده وزیر راه و ترابری بودم، با این پروژه مخالفت کردیم؛ اما به دلیل حمایت‌هایی که از دانشگاه آزاد صورت می‌گرفت، کاملاً غیر قانونی و قلدرمآبانه این کار را انجام دادند و به این قلدری هم افتخار می‌کردند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات