صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۱۳۳۳۵

ارزان‌فروشی شرکت‌های بزرگ دولتی!

یادداشت: به تازگی ۵۵ نماینده مجلس شورای اسلامی از رئیس قوه قضائیه خواسته‌اند برای بررسی تخلفات در روند واگذاری‌های برخی شرکت‌های بزرگ، همچون ماشین‌سازی تبریز، نیشکر هفت‌تپه، آلومینیوم المهدی، هپکو و پالایشگاه کرمانشاه کمیته ویژه‌ای تشکیل شود. نمایندگان معتقدند افرادی که شرکت‌ها به آنها واگذار شده است، اهلیت لازم را ندارند؛ برای نمونه، زمین شرکت ماشین‌سازی تبریز که به قیمت ۶۸۷ میلیارد تومان به فروش رفته، ۱۲۶ هکتار است و ۸ هزار و ۸۳ هزار مترمربع زمین و ۴۰۰ آپارتمان دارد که فقط ۸۳۵ میلیارد تومان پول زمین‌های اطراف کارخانه است. پول زمین‌های کارخانه و این واحد بیش از ۵ هزار میلیارد است، حداقل ۵۰۰ ماشین در این کارخانه وجود دارد که تنها یک واحد ماشین‌آلات آن ۱۰ میلیون یورو قیمت دارد. نیشکر هفت‌تپه نیز ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده که ۹۰۰ میلیارد تومان فروخته شده و گفته شده است ۶۸۰ میلیارد تومان بدهی دارد و قرار شده ۲۲۲ میلیارد تومان به دولت بدهد، یعنی سند کارخانه‌ای که ارزش ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان دارد، خریدار در گام اول ۱۰ میلیارد تومان داده است. نیروگاه اصفهان نیز که در دولت قبل واگذار شده، ۱۴۰۰ میلیارد تومان قیمت‌گذاری می‌شود که ۱۰ درصد را نقد و بقیه را به اقساط پرداخت کند که این نیروگاه فقط ۲ هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
کرامت سلیمی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
0
0
شاید بی ربط به نظر برسد اما در یکی از نظرات همین سایت مثالی زدم که مجددا" ان را می نویسم.

از نظر کارفرمایان و صاحبان صنایع تحصیلات ومعلومات دانشگاهی هیچ ارزشی ندارد زیرا از دید انها کار همه افراد در صنایع به نوعی اپراتوری یا کارگری می باشد و اپراتوری و کارگری نیاز به دانش و تخصص ندارد مثل صنایع ما که مثلا" در صنعت الومینیوم یک فوق دیپلم دامپروری بدون داشتن هیچ دانشی در باره تولید فلز در خط تولید فلز الومینیوم در کنار یک فوق لیسانس متالورژی کار میکند و حتی یکبار این فوق دیپلم دامپروری در سال 1383 به عنوان پژوهشگر برتر در صنعت الومینیوم به سازمان خصوصی سازی صنایع (ایمیدرو) معرفی شد و از دست معاون وزیر اقای ......لوح تقدیر گرفت. بعدها همین فوق دیپلم دامپروری ادامه تحصیل داد و لیسانس متالورژی گرفت ومدعی متخصص بودن در صنعت الومینیوم شد. در صورتی که جای این فوق دیپلم دامپروری در پرواربندی یا سازمان گوشت، سازمان غله و اینجور جاهاست اما به راحتی وارد یک صنعت مهم فلزی شده و از دست معاون وزیر لوح تقدیر می گیرد. یک فوق دیپلم دامپروری تخصصش در امور گوسفندان است و باید در مواردی مثل کیفیت گوشت و یا نوع پشم گوسفندان اظهار نظر کند.
این فرد مدتی نیز رییس قسمت تولید فلز شد.

باور کنید اگر بالفرض جایی به عنوان نیروگاه هسته ای وجود داشته باشد که ندارد افراد با تحصیلات غیر مرتبط با پارتی و سفارش در انجا مشغول به کار خواهند شد و خواهیم دید که باز هم به عنوان مثال فلان رشته دامپروری در انجا پیشنهاد می دهد که برای عایقبندی اتصالات برقی نیروگاه از پشم گوسفند استفاده کنند که هم ارزان است و هم فراوان و تحریمها هم مانع دسترسی به پشم گوسفند نمی شود و پیشنهاد وی توسط هیئت مدیره مورد پذیرش قرار گرفته و ان فرد به عنوان یک محقق و پژوهشگر برتر به وزارتخانه معرفی شده و مورد تشویق وزیر مربوطه یا معاون وزیر قرار خواهد گرفت و پاداشی هم به وی خواهند داد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات