صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۱۳۳۳۷

از کمک عربستان تا اذعان به شکست

1ـ کمک عربستان به مهدی کروبی!
حجت‌الاسلام محسن اژه‌ای، وزیر وقت اطلاعات درباره فتنه ۸۸ و مذاکراتش با کروبی گفت: دو بار پیش از انتخابات و یک بار هم در حین انتخابات، به ایشان گفتم از خارج برای‌تان پول جمع می‌کنند. نمی‌گویم حتماً از خارجی‌ها و بیگانگان است؛ ممکن است از ایرانی‌هایی باشند که در خارج از کشور هستند؛ ولی به عنوان یک دلسوز و مشاور صدیق‌تان به شما توصیه می‌کنم که از خارج کمک نگیرید؛ چه یک ایرانی باشد که خارج از کشور است و چه کسانی دیگر. البته این قسمت را که الآن می‌خواهم بگویم، آن موقع به ایشان نگفتم و خبری داشتم و قراین اطلاعاتی هم بود که حتی از عربستان و بعضی از کشورهای خلیج‌فارس دارند کمک می‌گیرند.

2ـ اذعان به پیروزی قاطع اسد
روزنامه «گاردین» با اشاره به تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای خارج کردن نظامیان این کشور از سوریه و اقدام کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با سوریه، نوشت: «امسال با نوای پیروزی رژیم بشار اسد در حال پایان است... اسد قاطعانه در این منازعه پیروز شده است. حامیان سابق شورشی‌ها نه تنها از به چالش کشیدن رژیم دست برداشته‌اند؛ بلکه حالا چه آشکارا و چه در خفا، با آغوش باز از این رژیم استقبال می‌کنند.» همچنین حزی سیمانطوف، تحلیلگر شبکه 10 تلویزیون تل‌آویو گفته است: «تا جایی که تحولات اخیر سوریه ایجاب می‌کند، سران اسرائیلی باید قبل از هر تحلیل و صحبتی درباره سوریه کمی فکر کنند.»

3ـ کسانی که باید پاسخگو باشند، مدعی شده‌اند
مسعود ده‌نمکی واکنش‌ها به توئیت اخیر محسن رضایی را حاشیه‌سازی خواند و تأکید کرد: «امروز شاهدیم که همین آمریکایی‌ها، جاسوس‌ها، منافقین، نفوذی‌ها که در لو رفتن بسیاری از عملیات‌ها حتی عملیات کوچک سال 59 در سرپل ذهاب نقش داشتند، اقدام به حاشیه‌سازی می‌کنند؛ یعنی کسانی که باید پاسخگو باشند،مدعی خون شهدای کربلای 4 شدند.» وی افزود: «خنده‌دار است که شبکه‌های «بی‌بی‌سی» و «من و تو» مدافع مظلومیت شهدای ما در کربلای 4 و 5 شدند، در حالی که همین آلمان، انگلیس و فرانسه تأمین‌کننده سلاح‌های شیمیایی کربلای 4 بودند.»
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات