خراسان رضوی >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۱۳۳۵۷
فرمانده سپاه امام رضا‌(ع):

از نظر استقلال سیاسی، علمی و دفاعی، مستقل و در مسیر ساخت جامعه اسلامی هستیم

بر اساس شواهد و قرائن موجود تاکید داریم که دشمن با برنامه از پیش تعیین شده وارد انتخابات ۸۸ شد تا نتیجه انتخابات را به نفع خود رقم بزند و اگر هم موفق نمی‌شد می‌خواست کاری کند که کشور به هم بریزد یا از طریق اغتشاشات نظام را ساقط کند.

از نظر استقلال سیاسی، علمی و دفاعی، مستقل و در مسیر ساخت جامعه اسلامی هستیم

به گزارش خبرنگار بصیرت از خراسان رضوی، سردار سرتیپ پاسدار یعقوبعلی نظری در مراسم گرامی‌داشت سالروز حماسه  9 دی در مسجد ۱۴ معصوم (ع) مشهد حضور یافت و به ایراد سخنرانی در خصوص این روز و حوادث فتنه 88 پرداخت.


سردار سرتیپ پاسدار یعقوبعلی نظری در این نشست با اشاره به استقلال ملت ایران از سال‌های بعد از انقلاب اظهار داشت: نخستین خواست مردم از انقلاب اسلامی، «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» و نظامی بود که بر پایه نظر مردم و منطبق با معیار‌های اسلامی سرکار بیاید.

وی افزود: نخستین دستاورد انقلاب اسلامی، سقوط حکومت غیر مردمی و غیر اسلامی شاهنشاهی بود و نظام اسلامی مبتنی بر رای مردم و قوانین اسلامی مستقر شد و نخستین جلوه مردمی آن به سرعت در ۱۲ فروردین ۵۸ رقم خورد و این برای نظام استکبار سخت بود.

وی با بیان این که از پیروزی انقلاب تاکنون توطئه‌های دشمن به نتیجه نرسیده است، بیان کرد: بر اساس شواهد و قرائن موجود تاکید داریم که دشمن با برنامه از پیش تعیین شده وارد انتخابات ۸۸ شد تا نتیجه انتخابات را به نفع خود رقم بزند و اگر هم موفق نمی‌شد می‌خواست کاری کند که کشور به هم بریزد یا از طریق اغتشاشات نظام را ساقط کند.

سردار نظری در ادامه گفت: دشمن مراکز خود را در خارج از کشور فعال کرد و ایادی خود را به داخل کشور فرستاد و با برنامه طراحی شده، وارد میدان شد، در این میان بخش زیادی از مردم غافل بودند، اما سران سیاسی غافل نبودند و ارتباطات بی واسطه و با واسطه با سفارتخانه‌های آن‌ها داشتند.

وی بیان کرد: کسانی که انتخابات را دیده بودند بر این باور بودند که امکان تقلب گسترده وجود ندارد، اما این‌ها اصرار بر این مطلب داشتند و با حیثیت نظام بازی کرده و ضربه سنگینی به نظام وارد و دشمن را نسبت به این نظام جری کردند.

فرمانده سپاه امام رضا (علیه السلام) با بیان اینکه این افراد در محافل خصوصی قبول دارند که در انتخابات ۸۸ تقلب نشده، اما در پیشگاه مردم حاضر به توبه و اعلام پشیمانی نیستند، افزود: مقصران اصلی جریان فتنه باید در دادگاه عمومی محاکمه شده و یا توبه کنند.

سردار نظری اظهار داشت: حوادث سال ۸۸ نقش امامت و ولایت را به خوبی نشان داد. اگر ایستادگی و هدایت رهبری نبود مشخص نبود چه بر سر نظام می‌آمد. عده‌ای می‌خواستند بدعت بگذارند، اما رهبری ایستاده و از حق مردم نگذشت و دفاع کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: احساس آزادی حقیقی در کشور فوق العاده زیاد است و از نظر استقلال سیاسی، علمی و دفاعی، مستقل و در مسیر ساخت جامعه اسلامی هستیم. در برابر دشمن باید ایستادگی کنیم، این کار هزینه دارد و استقامت و طاقت می‌خواهد.

خبرنگار: محمدرضا قاسمیان

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات