صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۱۳۳۶۴

از ادعاهای سعودی تا لفاظی‌های اروپا

1ـ ادامه لفاظی‌های اروپا
موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه‌ای از تصمیم آمریکا برای خروج از برجام انتقاد کرد و مدعی شد: «کشورهای اروپایی نمی‌توانند بپذیرند که واشنگتن برای تجارت مشروع آنها با ایران تصمیم بگیرد. ما به عنوان اتحادیه‌ای متشکل از ۲۸ کشور عضو همراه با دیگر جوامع بین‌المللی برای حفظ این توافق هسته‌ای که تاکنون مطابق تأیید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ۱۳ گزارش کاملاً اجرا شده، تلاش می‌کنیم.» گفتنی است کشورهای اروپایی پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام وعده داده‌اند با تضمین منافع اقتصادی ایران، این توافق را حفظ کنند؛ اما با وجود ایستادگی‌های لفظی تاکنون موفقیتی در تحقق وعده‌های‌شان کسب نکرده‌اند.

2ـ اصلاً کسی در عربستان فکر می‌کند؟
«حمدبن جاسم‌بن جبر آل‌ثانی» نخست‌وزیر اسبق دولت قطر درباره تحریم کشورش از سوی کشورهای محور سعودی گفت،‌ مقامات قطری با وجود اینکه از سرزنش و اهانت کردن به سعودی‌ها دوری جسته‌اند؛ ولی در مقابل، آنها در تحقیر و سرزنش رهبران و مردم قطری چیزی کم نگذاشته‌اند. او ادعاهای سعودی‌ها در حق کشورش را باطل خواند و نوشت: «حال سؤال این است، آیا در کشور برادر، عربستان سعودی، کسی [اصلاً] فکر می‌کند؟» گفتنی است، نزدیک به ۱۹ ماه است که کشورهای عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی و بحرین، قطر را به حمایت مالی از تروریسم متهم کرده و تحریم‌های اقتصادی علیه آن وضع کرده‌اند.

3ـ عاملان قلدری و بی‌قانونی پاسخگو باشند!
روزنامه «شرق» در یادداشتی به قلم «حسین آخانی» استاد دانشگاه تهران با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه آزاد، نوشت: «وزیر سابق راه‌وترابری آقای خرم‌ـ که اتفاقاً از نظر جناحی با شهردار وقت همسو است‌ـ در مصاحبه‌ای به ‌طور مشخص شهردار آن زمان، آقای کرباسچی را مقصر این فاجعه می‌داند که با قلدری و غیر قانونی زمین‌های بالای هزار و ۸۰۰ متر ارتفاع را برای ساخت دانشگاه آزاد تغییر کاربری دادند. به نظر من این موضوع باید به جد از سوی دستگاه‌های نظارتی و قانونی پیگیری شود و کسانی که در این ساخت‌وساز درگیر بودند، در مقابل عدالت پاسخگو باشند.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات