صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۱۳۳۹۴

از اعتماد به جوانان تا اصلاح نظام بانکی

1ـ راه‌حل مشکلات اعتماد به مردم و جوانان نخبه است
محمدباقر قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با همکاری متخصصان جوان در زمینه‌های مختلف از نقدینگی و ارز و مالیات، تا امور بانکی و تولید و مبارزه با قاچاق طی چند ماه کار پژوهشی و کارشناسی، نامه‌ای مبسوط تدوین کردیم و راهکارهای حل مشکلات فعلی اقتصادی را که گریبان کشور را گرفته، تشریح کردیم و برای برخی مسئولان مرتبط ارسال کردیم و گفتیم چگونه می‌توان دست چهاردرصدی‌ها را از جیب مردم کوتاه کرد، نتیجه‌اش شد شایعات و جنگ روانی علیه ما. شروع کردند به شایعه‌سازی که فلانی فرار کرده، اختلاس کرده و... . وی تأکید کرد: اگر واقعاً دل‌مان می‌خواهد مردم را از کمند این مشکلات اقتصادی رها کنیم، راه آن اعتماد به همین مردم و جوانان نخبه است.

2ـ ادعاهای تازه بنیامین نتانیاهو!
به گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» نتانیاهو گفت: «بزرگ‌ترین تهدید از جانب ایران، تهدید سلاح‌های هسته‌ای در دستان قدرتی است که اعلام کرده ما باید از نقشه زمین محو شویم.» وی در ادامه گفت: «من بر باز اعمال تحریم‌ها علیه ایران اصرار کردم و رئیس‌جمهور ترامپ تصمیم شجاعانه‌ای برای بازگرداندن آنها گرفت.» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که همانند ترامپ به دستاوردسازی و تلاش برای بزرگنمایی نقشش در تحولات بین‌المللی عادت دارد، مدعی شد اسرائیل علیه ایران در سوریه عمل می‌کند. نتانیاهو طی ادعایی گفت: «ترامپ در حال اقدام علیه ایران در عرصه اقتصادی است و ما اینجا در اسرائیل علیه آنها در سطح نظامی اقدام می‌کنیم.»

3ـ اصلاح نظام بانکی با کارشناسی ادامه می‌یابد
عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک‌ مرکزی در یادداشتی درباره اصلاح نظام بانکی نوشت: طی سه ماه گذشته، بر اساس مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و با تشکیل کمیته نقدینگی و بازار پول متشکل از جمعی از صاحب‌نظران اقتصادی، پولی و بانکی و مسؤلان بانک مرکزی طی جلسات متعدد برنامه‌های لازم برای این امر خطیر طراحی شده است. وی افزود: پرهیز از تعجیل، تداوم ثبات بازار پول و صیانت از سپرده‌های مردم، پیش‌شرط‌های هر اقدامی در این زمینه است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات