صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۱۳۴۲۴

اخبار کوتاه دوشنبه 17 دی

«دونالد ترامپ» که در واشنگتن در جمع گروهی از خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «اوضاع ایران اصلاً خوب نیست. کنار گذاشتن توافق وحشتناک هسته‌ای با ایران، اثر عظیمی روی آنها داشته و دارند نیروهای‌شان را از همه‌جا عقب می‌کشند. اوضاع‌شان خوب نیست. می‌خواهند مذاکره کنند.» ترامپ پیش از این هم ادعاهای مشابهی را مطرح کرده و گفته بود آماده مذاکره با ایران است. گفتنی است، این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که دقیقاً این خود آمریکا است که در منطقه غرب آسیا شرایط نابسامانی پیدا کرده و ناچار شده است نیروهایش را از سوریه خارج کند و خروج نیروهای آمریکا از دیگر کشورهای منطقه نیز به مطالبه عمومی بدل شده است.
مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران اعلام کرد: با پیگیری‌های انجام شده در گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت و تصویب پیشنهاد جامع ارائه شده به شورای عالی هماهنگی سران قوا، فرایند ترخیص بیش از ۱۳ هزار خودروی دپو شده در گمرکات، از این هفته آغاز خواهد شد. مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پاسخ به این پرسش که درآمد دولت از محل ترخیص این خودرو‌ها چقدر خواهد بود، اظهار داشت: ارزش این خودرو‌ها در مجموع حدود ۷ هزار میلیارد تومان است که درآمد دولت از محل ترخیص این خودروها، مبلغی حدود ۱۸۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.
نتانیاهو در نشست خبری مشترک با «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا در قدس اشغالی از واشنگتن به دلیل «حمایت فوق‌العاده از اسرائیل»، «خروج از توافق خطرناک هسته‌ای با ایران و احیای تحریم‌ها»، «حمایت از اسرائیل در مجامع بین‌المللی»، «انتقال سفارت به اورشلیم (قدس)» و «تأکید بر حق دفاع اسرائیل که ما مداوم از آن استفاده می‌کنیم»، تشکر کرد و افزود: «مهم است که پشتیبانی دوست و متحد خود، ایالات متحده را داشته باشیم.»
آمار‌های رسمی دولت چین نشان می‌دهد، رشد اقتصادی این کشور در پایان سال ۲۰۱۸ میلادی به 6/5 درصد کاهش یافته و به دلیل تعرفه‌های آمریکا برای سال ۲۰۱۹ میلادی بین ۶ تا 6/2 درصد پیش‌بینی شده که پایین‌ترین رقم از سال ۱۹۹۲ میلادی خواهد بود. بانک مرکزی چین اعلام کرده، برای جلوگیری از رکود اقتصادی، نزدیک به یک درصد از ذخیره ارزی را به بازار تزریق خواهد کرد که معادل ۲۱۰ میلیارد دلار است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات